اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران خبر داد

بررسی همکاری‌های نفت و انرژی ایران و قزاقستان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران از بررسی همکاری‌های نفتی ایران و قزاقستان در سفر هیات اقتصادی قزاقستانی به این استان خبر داد.

بررسی همکاری‌های نفت و انرژی ایران و قزاقستان

محمد محمدپور عمران امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در آمل اظهار داشت: کشور قزاقستان کشوری با آینده‌ای سرشار از حامل‌های انرژی است و با توجه به دارا بودن کشورهای حاشیه دریای خزر از منابع غنی گاز می‌توانیم منابع با یک رژیم حقوقی مناسب در این کشورها به منطقه ویژه انرژی در کشورهای ساحلی دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از محورهای سفر هیات قزاقستانی به مازندران بخش انرژی بود، ادامه داد: همکاری‌های بخش انرژی در حوزه پالایشگاهی از محورهای این سفر بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با تأکید بر اینکه در سوآپ نفت در گذشته در مازندران صورت می‌گرفت، اما متوقف شده است، تصریح کرد: اگر بتوانیم در زمینه سوآپ نفت شفاف‌سازی کرده و براساس قانون در زمینه افزایش بهره‌وری آن قدم برداریم می‌توانیم تجارت خوبی با کشورهای همسایه داشته باشیم.

محمدپور اضافه کرد: اگر نفت را در نیمه شمالی از قزاقستان دریافت و پالایش کنیم و در جنوب معادل آن را برای قزاقستان بفروشیم میزان مبادلات با این کشور افزایش می‌یابد.

این مسئول یادآور شد: این آینده‌ای است که برای افزایش مبادلات با کشور قزاقستان در گام‌های نخست مذاکراتی صورت گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در پایان اذعان داشت: اگر این امر به دقت پیش رود دورنمای خوبی برای افزایش مبادلات در پیش خواهیم داشت.

انتهای ‌پیام/86011/ذ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول