اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت و معدن مازندران خبر داد

تجارت 400 میلیون دلاری بین ایران و قزاقستان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: حجم تجارت بین ایران و قزاقستان 400 میلیون دلار است.

تجارت 400 میلیون دلاری بین ایران و قزاقستان

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، محمد محمدپور عمران امشب در حاشیه بازدید استاندار منگستائوی قزاقستان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه استان منگستائو در حاشیه دریای خزر قرار دارد و بندر اکتائو نیز از بنادر مهمی است که با بندرامیراباد ارتباط مستقیم برقرار کرده است، افزود: اگر از بندر امیرآباد مستقیم به سمت شمال حرکت کنید به بندراکتائو می‌رسیم اما از اکتائو به آلماتی که مرکز قزاقستان به شمار می‌رود چند هزار کیلومتر است یعنی از راه دریا به ایران نزدیک‌تر هستند تا به مرکز کشورشان و به همین دلیل استاندار منگستائو برای افزایش حجم مبادلات تجاری علاقه‌مند به سفر به مازندران بود.

وی با اشاره به حجم مبادلات تجاری ایران با این کشور یادآور شد: هم‌اکنون حجم تجارت میان ایران و قزاقستان 400 میلیون دلار است.

محمدپور با تاکید براینکه حجم مبادلات تجاری استان مازندران با منگستائو حدود 40 میلیون دلار است، افزود: با توجه به ویژگی دو طرف می‌توانیم این میزان را به چندین برابر افزایش دهیم.

وی گفت: این استان علاقه‌مند به صنایع غذایی، خشکبار و سیمان مازندران است و از سوی دیگر مازندران از این کشور نهاده‌های دامی وارد می‌کند.

انتهای‌پیام/86011/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول