اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری گلستان خبر داد

رفع گره‎های اقتصادی توسط کمیته حمایت قضایی از سرمایه‎گذاری گلستان

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: کمیته حمایت قضایی از سرمایه‎گذاری استان توانسته گره‎های کور زیادی را در بخش اقتصادی و تولیدی استان باز کند.

رفع گره‎های اقتصادی توسط کمیته حمایت قضایی از سرمایه‎گذاری گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، احمد فاضلیان در مراسم تودیع و معارفه رئیس دادگستری و دادستان رامیان با بیان اینکه سالانه 300 هزار پرونده در دادسراها و دادگستری‎های استان ثبت می‎شود، اظهار داشت: با حذف پرونده‎های تکراری، قضات ما سالانه کار رسیدگی به 200 هزار فقره پرونده را انجام می‎دهند.

وی افزود: اگر در هر پرونده سه نفر را به عنوان اصحاب دعوی در نظر بگیریم سالانه 600 هزار گلستانی به نوعی با دادگستری در ارتباط هستند که این حجم بالای مراجعان، کار در محاکم را برای قضات و کارکنان ما سخت کرده است.

رئیس کل دادگستری گلستان ضعف معنوی، فقر اقتصادی و فرهنگی را سه عامل مهم ارتکاب جرم و ناهنجاری‎های اخلاقی در جامعه برشمرد و گفت: تقویت باورهای دینی و فراهم کردن بسترهای سرمایه‎گذاری و تولید و اشتغالزایی علاوه بر کاهش جرم و ایجاد جامعه ایمن و سالم از ورود پرونده به محاکم نیز می‎کاهد.

فاضلیان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی، قطع وابستگی به نفت و استفاده از ظرفیت‎های داخلی برای تولید و شکوفایی اقتصاد را از مبانی این اقتصاد برشمرد و اذعان داشت: کشور ما سرشار از منابع خدادادی است که می‎توانیم با اتکا به جوانان با استعداد، زمینه رشد، توسعه و پیشرفت کشور را فراهم کنیم.

وی افزود: در این راستا کمیته حمایت قضایی از سرمایه‎گذاری استان در چند سال اخیر با اقداماتی که انجام داده است توانسته گره‎های کور زیادی را در بخش اقتصادی و تولیدی استان باز کند.

انتهای پیام/2307/غ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول