اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون رئیس جمهور:

برداشت تجاری از درختان سالم کشور متوقف شد

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: برداشت تجاری از درختان سالم شمال کشور متوقف شده است.

برداشت تجاری از درختان سالم کشور متوقف شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، معصومه ابتکار عصر امروز قبل از ترک گیلان در جمع خبرنگاران، تعامل در دولت روحانی برای ارتقای محیط زیست را مناسب و مطلوب دانست و اظهار کرد: خوشبختانه اعضای دولت رویکرد مثبتی نسبت به محیط زیست دارند.

وی با بیان اینکه نگاه استانداران نسبت به ارتقای محیط زیست مطلوب ارزیابی می‌شود، اظهار کرد: همه این‌ها یک فرصت استثنایی را به‌وجود می‌آورد که امیدواریم در برطرف شدن مسایل زیست محیطی از جمله پسماندها، تعامل خوبی بین بخش خصوصی و دولت شکل گیرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه سیاستگذاری صحیح و همراهی دستگاه‌های اجرایی را در کاهش معضلات و اتخاذ تصمیم‌های درست را تاثیرگذار دانست.

ابتکار، برداشت بی‌رویه شن و ماسه از بستر رودخانه‌ها را یک معضل خواند و گفت: رودخانه‌های حفاظت شده به ویژه در گیلان باید با جدیت دنبال شود و حفظ آنها در دستور کار ما است.

وی با اشاره به اینکه سیاست‌های شن و ماسه را با دقت بیشتری دنبال می‌کنیم، تصریح کرد: همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی در این راستا مهم است.

ابتکار درباره وضعیت تالاب بندرانزلی خاطرنشان کرد: سال گذشته احیای تالاب انزلی 10 میلیارد تومان اعتبار داشت و امسال نیز همین مقدار به آن اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه طرح احیای تالاب انزلی با موسسه جای‌کای ژاپن به امضا رسیده است، یادآور شد: برنامه ویژه‌ای برای تالاب انزلی داریم ضمن اینکه حفظ این تالاب نیازمند همت جمعی است.

معاون رئیس جمهور تالاب انزلی را یکی از ارزشمندترین جاذبه‌های توریستی و طبیعی کشور عنوان کرد و متذکر شد: احیای تالاب انزلی از ضروریات است و امیدواریم شاهد رونق گردشگری پایدار در این تالاب باشیم.

وی درباره قطع درختان سالم از جنگل‌های طبیعی تصریح کرد: حدود یک ماه و نیم گذشته در دولت طرحی به تصویب رسید و براساس آن برداشت تجاری از درختان سالم شمال کشور ممنوع شد.

ابتکار برداشت درختان سالم از جنگل‌های هیرکانی، شمال و البرز را ممنوع اعلام کرد و افزود: اجرای این مصوبه به زمان خاصی اختصاص ندارد.

وی افزایش ضریب حفاظت از جنگل‌ها را از اهداف طرح مذکور عنوان کرد و یادآور شد: ممنوعیت برداشت تجاری از درختان سالم شمال منوط بر این است که سازمان محیط زیست و سازمان جنگلداری بتوانند با هم ضریب حفاظت را افزایش دهند.

ابتکار همکاری جوامع محلی را در حفظ و نگهداری جنگل‌ها تاثیرگذار دانست و خاطرنشان کرد: تنوع زیستی کشور آسیب‌پذیر است و گونه‌های ارزشمند به دلایل محتلف از دست رفتند.

معاون رئیس جمهور، رویکرد سازمان حفاظت محیط زیست را بازنگری سیاست رو به شکار حیات وحش عنوان کرد و گفت: اعلام ممنوعیت شکار ساده‌ترین و در عین حال دشوارترین راه اجرایی بوده است و باید بتوانیم جلوی از دست رفتن گونه‌های ارزشمند تنوع زیستی در حیات وحش را بگیریم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر حفاظت از حیات وحش ایران خاطرنشان کرد: باید با مشارکت همگان و جوامع محلی جلوی آسیب‌های حیات وحش گرفته شود.

انتهای پیام/2300/ت40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول