اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌شرقی:

‌قدرت تخریب ‌مواد مخدر صنعتی‌ 70 برابر هروئین است‌

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌شرقی ‌گفت: مواد مخدر صنعتی به راحتی در آب و الکل مخلوط شده و هیچگونه رنگ و طعم خاصی ندارند و قدرت تخریب این مواد 70 برابر هروئین هستند.

‌قدرت تخریب ‌مواد مخدر صنعتی‌ 70 برابر هروئین است‌

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حمید باغبان بعد از ظهر امروز در همایش «پیشگیری از اعتیاد و مواد مخدر» با حضور کارکنان ‌تیپ مکانیزه امام زمان(عج) نیروی زمینی سپاه در حسینیه ثارالله اظهار کرد: بحث مواد مخدر یک معضل جهانی بوده و به تبع جهانی بودن کشور ما نیز درگیر شده ‌و دشمنان قسم خورده این نظام قصد دارند کشور ما را آلوده به مواد مخدر کنند.

وی افزود: مقام معظم رهبری در سخنان خویش بارها به ‌جنگ نرم دشمنان اشاره فرمودند که یکی از آیتم‌های جنگ نرم‌، بحث اعتیاد و مواد مخدر است.

باغبان تصریح کرد: امروز، مواد مخدر از سه نوع (تریاک، هروئین و حشیش) که ‌مواد سنتی نامیده می‌شوند به مواد مخدر صنعتی(شیشه، کراک و...) تغییر شکل داده که بیش از هزار نوع در شکل‌ها و اندازه‌های مختلف وجود دارد که شناسایی آنها غیر‌ممکن بوده و هر قشر از افراد جامعه را در بر‌می‌گیرد و هیچ کس از افراد جامعه از آنها مصون نیستند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: متاسفانه بیش از 98 درصد مردم از عوارض این نوع مواد مخدر اطلاعی ندارند که بهترین راه مبارزه با این نوع مواد مخدرها، آموزش و اطلاع‌رسانی از عواقب سوء این مواد است.

‌باغبان ‌با بیان اینکه علم پزشکی روز ثابت کرده ‌که هرکس یک بار شیشه مصرف کند این ماده  هفت سال در جسم او ماندگاری دارد، اظهار کرد: بیش از 60 درصد استفاده‌کنندگان مواد مخدر‌، مهمترین عامل گرفتاری خود در این مواد افیونی را دوستان ناباب می‌دانند.

وی همچنین گفت: دشمنان نظام اسلامی قبل از عرضه این مواد به بازار، با تبلیغات وسیع از جمله عدم اعتیادآور بودن آنها، بیدار ماندن تا 72 ساعت، افزایش حافظه  و تناسب زیبایی بدن(لاغری) به تبلیغات گسترده این مواد می‌پردازند، که در این راستا ‌ما باید به جوان‌ها عوارض این ماده‌ها را بگوییم و راه‌های پیشگیری و علائم ‌آنها ‌را بیان کنیم.

باغبان تصریح کرد: بچه‌ها الگو‌پذیری زیادی از جامعه دارند و ما باید کلمه نه گفتن را به درخواست هر چیز نامطمئن به آنها بیاموزیم تا در آینده به درخواست های افراد ناباب نه بگویند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان آذربایجان شرقی تفاوت‌های مواد مخدر صنعتی را با سنتی، نداشتن محل تولید مشخص، نداشتن علایم خاصی و تنوع اشکال بیان کرد و علایم جسمانی آنها نیز گشادی مردمک چشم، تعرق زیاد، جوش های قرمز در بدن انها، پرخاشگری و توهم را عنوان کرد.

وی همچنین گفت: مواد مخدر صنعتی به راحتی در آب و الکل مخلوط شده و هیچ گونه رنگ و طعم خاصی ندارند و قدرت تخریب این مواد 70 برابر هروئین هستند.

باغبان تاکید کرد: برای ترک مواد مخدر انجام دو کار ترک یار بازی( دوستان ناباب) و زمین بازی (مکان‌های استعمال مواد مخدر)ضروری است.

انتهای پیام/60002/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول