اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نوشهر:

نمایشگاه لباس‌های اسلامی در نوشهر برپا شود

فرماندار نوشهر گفت: ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف باید نمایشگاهی از لباس‌های اسلامی جزو برنامه‌های خود داشته باشند و تلاش کنند تا این نمایشگاه برپا شود.

نمایشگاه لباس‌های اسلامی در نوشهر برپا شود

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، محمدعلی قمی‌اویلی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اجتماعی شهرستان نوشهر با محوریت «حجاب و عفاف» که با حضور مدیران شهرستانی در محل فرمانداری نوشهر برگزار شد، اظهار داشت: رویش‌های رعایت حجاب بیشتر از ریزش‌ها است.

وی بیان داشت: در سطح جامعه و ادارات زنان عفیفه و پاکدامنی هستند که هم مادران خوب و هم استحکام بخش فضای خانوادگی هستند.

فرماندار نوشهر با بیان اینکه حجاب در جامعه اسلامی ما الزامی است، اظهار داشت: امروز به برکت انقلاب اسلامی ایران زنان در جامعه ما نقش‌آفرین هستند و نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند.

وی بر لزوم فرهنگ‌سازی در بحث حجاب در ادارات تاکید کرد و گفت: فرهنگ حجاب در ادارات فرهنگ‌سازی شد و بنابراین در مقابل ارباب رجوع هم باید حرمت یک اداره را حفظ کرده و با حجاب و عفاف وارد اداره شوند.

فرماندار نوشهر تصریح کرد: البته پوشش مناسب برای مرد هم ضروری است و این طور نیست که مرد به هر شکلی در جامعه حضور یابد و پوشش مناسب در آموزه‌های دینی و اخلاقی ما نیز دیده می‌شود.

قمی‌اویلی با اشاره به اینکه بحث مصونیت به معنای محدودیت نیست، بیان داشت: آثار حجاب و عفاف در حوزه‌های اخلاقی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دیده می‌شود و در جامعه ما برکت حجاب و عفاف بسیار زیاد است.

وی توجه جدی اصناف به موضوع حجاب و عفاف را ضروری دانست و افزود: تولیدکنندگان پوشاک هم باید در زمینه تولید پوشاک موضوع عفاف و حجاب را مورد توجه خود قرار دهند و آنچه متناسب با فضای فرهنگی و اسلامی است، تولید شود.

قمی‌اویلی خاطرنشان کرد: قوه قهریه نتیجه بخش نیست و باید به سمت فرهنگ‌سازی برویم و گفتمان دینی با موضوع حجاب صورت گیرد.

وی متذکر شد: نوروز 93 مقارن با ایام فاطمیه است بنابراین باید از حضرت زهرا (س) درس و الگو گرفت و  بیش از پیش به فرهنگ فاطمی توجه کرد.

فرماندار نوشهر در ادامه با بیان اینکه حجاب آبرو و عزت یک جامعه است، اظهار داشت: ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف باید نمایشگاهی از لباس‌های اسلامی جزو برنامه‌های خود داشته باشند و تلاش کنند تا این نمایشگاه برپا شود.

انتهای پیام/86019/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول