اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور مازندران مطرح کرد

چالش‌های فضای توسعه کسب و کار در کشور

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور مازندران عدم استفاده کاربردی از تخصص‌ها و مهارت‌های نخبگان و عدم مشارکت آنها در زمینه‌های علمی کشور را مهم‌ترین چالش‌های فضای کسب و کار کشور اعلام کرد.

چالش‌های فضای توسعه کسب و کار در کشور

عمران یونسی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری درباره اقدامات انجام شده دانشگاه پیام نور مازندران برای توسعه اقتصاد دانش بنیان اظهار داشت: اقتصاد دانش بنیان مستلزم فضای مطلوب کسب و کار است و این امر جزء با آموزش نیروی انسانی محقق نمی‌شود.

وی تصریح کرد: سرمایه انسانی عنصری بسیار ارزشمند و اساسی در اقتصاد دانش‌بنیان محسوب می‌شود.

مدیر فناوری اطلاعات دانشگاه پیام نور مازندران خاطرنشان کرد: به همین دلیل آموزش، تحقیق و پژوهش برای پرورش نیروی انسانی ضروری است.

وی اضافه کرد: نهادهایی که در امر آموزش عالی فعالیت دارند باید برای برنامه‌ریزی در راستای ایجاد اشتغال مولد گام بردارند.

یونسی گفت: عدم استفاده کاربردی از تخصص‌ها و مهارت‌های نخبگان و ضعف آیین نامه‌های حمایتی بنیاد ملی نخبگان و عدم مشارکت آنان در زمینه‌های علمی کشور از جمله چالش‌های موجود در فضای کسب و کار کشور است.

وی با اشاره به مشکلات شرکت‌های دانش بنیان گفت: عدم اعتماد بانک‌ها به این موسسات باعث شده تا این نهاد‌ها کارایی لازم را نداشته باشند.

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور مازندران گفت: دولت به نخبگان، توجه بیشتری داشته باشد تا زمینه برای اشتغالزایی مناسب فراهم شود.

یونسی تاکید کرد: یکی از عوامل اساسی رشد تولید سرانه‌ ملی، اقتصاد دانش‌بنیان و بنگاه‌های اقتصادی دانش‌بنیان است.

وی گفت: یکی از راهکارهای اساسی خودکفایی پایدار در محصولات استراتژیک، ارتقای فناوری و افزایش بهره‌وری عوامل تولید از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان و توسعه‌ شرکت‌های دانش‌بنیان است.

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور مازندران تصریح کرد: یکی از اساسی‌ترین پیش‌نیازهای اقتصاد دانش‌بنیان، سرمایه‌ی انسانی خلاق و نوآور است که با توجه به ترکیب جمعیتی کشور ایران و جمعیت بالای جوانان تحصیل‌کرده و نیروی انسانی به عنوان بزرگ‌ترین و باارزش‌ترین سرمایه‌ی کشور، باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: با توانمند کردن و تشویق شرکت‌های دانش‌بنیان، در کشور توان رویارویی با هر گونه تهدید و تحریم اقتصادی به وجود می‌آید.

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور مازندران با اعلام اینکه کشورهای پیشرفته برای توسعه از نیروی انسانی خویش به درستی به کارگیری کردند، خاطرنشان کرد: یکی از فاکتورهای مهم موفقیت کشور توجه به نخبگان است.

یونسی در ادامه به اهمیت اقتصاد دانش بنیان در توسعه استان مازندران اشاره کرد و گفت: توجه به مولفه‌های اقتصاد دانش‌بنیان باید یک نقشه بسیار راهبردی برای توسعه استان طراحی شود و شورای راهبردی توسعه استان تشکیل شود.

وی در پایان گفت: برای توسعه استان مازندران نیاز به تهیه نقشه راهبردی با همکاری و همراهی نخبگان مازندران داریم.

انتهای پیام/86004/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول