اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس خبر داد

فعالیت 1057 کانون مسجد در فارس

سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس گفت: در این استان تاکنون یک‌هزار و 57 کانون فرهنگی هنری مساجد راه‌اندازی شده است.

فعالیت 1057 کانون مسجد در فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌الاسلام غلامحسین نیازی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کانون‌های فرهنگی مساجد بهترین مکان برای مقابله با تهاجم فرهنگی است.

سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس افزود: نخستین کانون فرهنگی رسانه ملی در فارس تشکیل شده و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد این استان دارای 344 کتابخانه باز و 269 کتابخانه مخزن‌دار است که تاکنون 65 نرم‌افزار به‌نام کاوش به کتابداران فارس تحویل شده است.

نیازی ادامه داد: در سه دانشگاه استان فارس کانون فرهنگی مساجد راه‌اندازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در کانون‌های مساجد فارس خانه‌های نور راه‌اندازی شده که در طول ماه تلاوت، قرائت و تفسیر قرآن را برگزار می‌کنند.

به گفته این مسئول فرهنگی، 62 خانه نور در سطح این استان راه‌اندازی و 4 هزار و 70 جلد کتاب از تهران برای طرح تلاوت نور ارسال که در بین کانون‌ها توزیع شده است.

سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس تصریح کرد: در 21 سال گذشته استان فارس پس از تهران و اصفهان فعال‌ترین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را دارا بوده است.

نیازی با اشاره به این که تاکنون 36 کانون تخصصی در فارس راه‌اندازی شده، بیان کرد: راه‌اندازی مراکز دیجیتال نیز در دستور کار قرار گرفته و 36 کانون فرهنگی در مصلی‌ها ثبت شده است.

وی ادامه داد: در بحث تلاوت قرآن، طرح «تلاوت نور» بعد از نماز جماعت در تمام مساجد توسط کانون‌ها اجرا و یک صفحه قرآن به صورت جمعی خوانده می‌شود.

نیازی از تعلق بیمه تامین اجتماعی به 151 نفر از فعالان کانون‌ها خبر داد و گفت: تاکنون بیش از 5 هزار جلد کتاب از ارشاد فارس به این کانون اهدا و 4 هزار و 70 جلد نیز از وزارتخانه ارسال شده است.

به گزارش فارس، بیست و یکمین سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فردا در تالار فرهنگیان فارس برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2448/ح20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول