اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول ستاد راهیان نور خراسان رضوی خبر داد

اعزام 60 هزار نفر تا پایان تعطیلات نوروز به مناطق جنگی

مسئول ستاد راهیان نور استان خراسان رضوی گفت: 60 هزار نفر تا پایان تعطیلات نوروز از استان به مناطق جنگی اعزام می‌شوند.

اعزام 60 هزار نفر تا پایان تعطیلات نوروز به مناطق جنگی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی‌اکبر افراسیابی در نشست خبری راهیان نور که ظهر امروز برگزار شد، اظهار کرد: برای زنده نگه داشتن این خاطرات و انتقال آن به نسل جدید، به صورت سازمان یافته و خودجوش در ایام پایانی هر سال عملیات بزرگ فرهنگی سفر به سرزمین نور با عنوان راهیان نور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری همزمان جشنواره سرزمین نور در شهر اهواز با این سفر معنوی ادامه داد: این جشنواره همزمان در سایر استان‌ها نیز به مدت 10 روز برگزار شده است.

مسئول ستاد راهیان نور استان خراسان رضوی اضافه کرد: حوادث جاده‌ای در هر جایی اتفاق می‌افتد و سفرهای راهیان نور از این موضوع مستثنی نیست اما سعی ما بر سالم رسیدن افراد به این مناطق است چراکه دشمن از این امر سوءاستفاده کرده و می‌خواهد از این حرکت عظیم فرهنگی جلوگیری کند.

وی با اشاره به اینکه اولویت اعزام ما با خطوط ریلی است، افزود: در این بخش محدودیت‌هایی داریم از جمله ظرفیت محدود راه‌آهن؛ به طوری که برای اعزام افراد باید مانند شهرهای دیگر بلیط رزرو کنیم.

معاون هماهنگی سپاه امام رضا (ع) ادامه داد: این موضوع اجرای برنامه عظیم راهیان نور را با محدودیت روبه‌رو کرده است.

مسئول ستاد راهیان نور استان خراسان رضوی تصریح کرد: چنانچه افراد بخواهند به صورت شخصی با وسایل نقلیه خود به مناطق جنگی بروند این آمادگی را داریم که هماهنگی‌های لازم را با منطقه برای اسکان رایگان این افراد داشته باشیم و فقط هزینه تغذیه از این افراد اخذ می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این سفر معنوی از اردیبهشت‌ماه شروع می‌شود و تا پایان فروردین‌ماه سال بعد ادامه دارد، افزود: تاکنون بیش از 30 هزار نفر شامل 20 هزار دانش‌آموز، 10 هزار دانشجو و اقشار عادی جامعه به این مناطق اعزام شده‌اند.

این مسئول ادامه داد: همچنین 60 هزار نفر غیر از دانش‌آموزان تا پایان این طرح از اقشار مختلف مردم به این مناطق اعزام می‌شوند.

افراسیابی با اشاره به اعزام راویان باتجربه به این مناطق اظهار کرد: به صورت سازمان‌یافته با هر 40 نفر یک راوی و یک روحانی اعزام می‌شود.

وی با بیان اینکه تنوع بازدید در این سفر معنوی بسیار است، اضافه کرد: در استان‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان و مناطقی که جنگ تحمیلی در آن صورت گرفته است، تنوع بازدید وجود دارد.

مسئول ستاد راهیان نور استان خراسان رضوی ادامه داد: هیچگونه محدودیتی در این زمینه وجود ندارد و هر کسی می‌تواند از مناطق مختلف چه مناطق میانی، چه جبهه غرب و چه مناطق جنوب بازدید کند.

افراسیابی تصریح کرد: برای سفر با قطار بین 700 تا 750 نفر ظرفیت ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه به صورت جدا سهمیه‌ای برای این سفر ایجاد نشده است، افزود: بعضی بلیط قطار را از طریق اینترنتی رزرو می‌کنند که این مسئله باعث محدودیت در سفر با خطوط ریلی است؛ همچنین سفر به صورت دریایی را نیز تسهیل کرده‌ایم.

این مسئول با اشاره به اجرای این سفر معنوی برای واکسینه کردن جوانان در مقابل جنگ نرم دشمنان خاطرنشان کرد: همکاری ارگان‌ها، ادارات و مردم در رابطه با این موضوع بسیار مهم است تا بتوانیم این سفر را بهتر انجام دهیم.

وی با اشاره به هزینه‌های پنهانی که برای هر شخص علاوه بر هزینه‌های آشکار آن وجود دارد، افزود: بهای تمام شده این هزینه‌ها برای هر نفر 300 هزار تومان است که تنها 180 هزار تومان از افراد اخذ می‌شود.

مسئول ستاد راهیان نور استان خراسان رضوی با اشاره به ظرفیت 2 هزار نفری پادگان ثامن‌الائمه (ع) در اهواز در هر شبانه‌روز گفت: طی 15 اسفندماه تا 15 فروردین‌ماه 50 هزار نفر از اقشار مردم به مناطق جنگی اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/2202/ز40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول