اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم غرب گلستان در مجلس:

باید تمام خلیج گرگان به استان گلستان واگذار شود

نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی گفت: خلیج گرگان در تاریخ و کتب رسمی با این نام ثبت شده و باید تمام خلیج گرگان به استان گلستان واگذار شود.

باید تمام خلیج گرگان به استان گلستان واگذار شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدجواد نظری‎مهر ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان در خصوص تعیین مرزهای استان گلستان و مصوبه اخیر هیئت دولت در خصوص تعیین مرزهای غرب استان گلستان و الحاق «میانکاله» به استان گلستان اظهار داشت: مرزهای استان گلستان تنها مرز غرب استان نیست بلکه ما در قسمت شرق استان هم مرز مشترک با خراسان شمالی داریم که آن نیز باید تعیین تکلیف شود.

وی ادامه داد: در قسمت جنوبی استان گلستان در همسایگی استان گلستان با استان سمنان نیز مرز مشترکی داریم که این مرز هم باید پیگیری شود و به نتیجه برسد که این مطلب را هم به عنوان سوال از وزیر دارم که این سوال در کمیسیون وجود دارد که وزیر باید بیاید و پاسخ دهد و این موضوع حتما باید به نتیجه برسد.

تعویق تعیین مرزهای گلستان ظلم به مردم استان است

نماینده مردم بندرگز، بندرترکمن، کردکوی و گمیشان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در چند روز گذشته و در تاریخ سوم اسفندماه جاری هیئت وزیران موضوع مرز غرب استان گلستان را اعلام کرد و این نتیجه چندین سال پیگیری پیاپی در دولت‎های مختلف است که به نتیجه رسیده است.

نظری مهر تاکید کرد: حدود مرزی استان گلستان در زمان جدا شدن استان گلستان از مازندران مشخص شد و مرزهای بندرترکمن و بندرگز نیز کامل این مرز مشخص بود اما پس از جدا شدن استان گلستان 17 سال تعیین مرزهای استان گلستان به تعویق افتاد.

وی گفت: این تعویق در تعیین مرزها ظلم بزرگ به استان گلستان بود و در این سال‎ها استانداران و دولت‎‎ها یکی پس از دیگری آمدند و رفتند اما این مرزها تعیین تکلیف نشد و تاثیرات بسیار بدی را از نظر اقتصادی، پروژه‎های سرمایه‎گذاری و حتی کارهای ابتدایی مردم گذاشت که باید از استان مازندران و یا سمنان و خراسان شمالی مجوزهای لازم گرفته می‎شد و این موضوع به دلیل بی‎تدبیری وزارت کشور در زمان خودش تا به امروز بود که خوشبختانه این پیگیری‎ها در این دوره از دولت در غرب استان گلستان به نتیجه رسید.

نماینده مردم بندرگز، بندرترکمن، کردکوی و گمیشان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این مصوبه هیئت دولت حق مردم استان گلستان است؛ حتی در این مصوبه حق اصلی مردم استان گلستان که خلیج گرگان است، داده نشده است و مردمی که در میانکاله در حال فعالیت هستند از استان گلستانند و در داخل کومه‎ها افراد برای صید و صیادی مشغول فعالیت هستند.

نظری مهر بیان کرد: خلیج گرگان در تاریخ و کتب رسمی با این نام ثبت شده و باید تمام خلیج گرگان به استان گلستان واگذار شود اما آنچه که قانون برای ما مصوب کرده است ما تابع قانون هستیم اما از دولت می‎خواهیم که حق استان گلستان در خصوص مرزها به استان واگذار شود و مرزها به مسئولان استان گلستان سپرده شود تا تصمیمات لازم برای توسعه استان گرفته شود.

وی در خصوص واکنش‎های مسئولان و نمایندگان استان مازندران در خصوص این مصوبه افزود: دولت یازدهم شعارش تدبیر و امید است و اگر خدای ناکرده دولت بخواهد این مصوبه را پس بگیرد نشان از خاموش شدن شعارها و وعده‎های توسعه کشور در تمام عرصه‎ها خواهد بود.

نظری مهر گفت: لغو این مصوبه اگر انجام شود نباید هیچگونه انتظاری از دولت در خصوص شعارها و برنامه‎های آینده برای توسعه کشور داشت؛ این یک مصوبه رسمی، قانونی و کارشناسی شده است و اگر دولت این را لغو کند نشان از این است که دولت نمی‎تواند ادامه کار دهد و با کوچکترین حرکت‎های اعتراضی اصل کار دچار خلل خواهد شد.

وی در پایان ابراز داشت: مستندات ما در خصوص این مصوبه کامل و واضح و روشن است و مرزهای ما بر اساس همین مستندات شکل گرفته و پس گرفتن این مصوبه پیام خوبی نخواهد داشت.

انتهای پیام/83004/س40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول