اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران خبر داد

فعالیت 2 هزار امدادگر هلال احمر در ایام نوروز در مازندران

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران از فعالیت 2 هزار امدادگر جمعیت هلال احمر استان در ایام نوروز خبر داد.

فعالیت 2 هزار امدادگر هلال احمر در ایام نوروز در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مهدی ولی‌پور صبح امروز در جمع خبرنگاران با نثار صلوات به روح شادروان جابر معافی با بیان اینکه سال 92 برای همه دستگا‌ه‌های اجرایی استان سال بسیار پرمشقتی بود،‌ گفت: این ارگان نیز مانند سایر ارگان‌های دولتی مازندران با کمبود اعتبار و منابع مالی مواجه بود و در کنار مشکلات و منابع مالی سال پرحادثه‌ای را نیز در این استان شاهد بودیم.

وی با اشاره به وقوع سیل در شهرهای بهشهر، نکا و بحران اخیر در غرب مازندران ادامه داد: حادثه تصادف اتوبوس در جاده آمل به تهران از حوادث تلخی بود که جمعیت هلال احمر در امدادرسانی این حوادث نقش تاثیرگذاری داشت.

مدیرکل جمعیت هلال احمر مازندران با اعلام اینکه جمعیت هلال احمر مازندران در همه حوادث حضور دارند، خاطرنشان کرد: فعالیت‌های امداد و نجات و نوروزی این نهاد از 15 اسفندماه هر سال تا 25 فروردین‌ماه نیز ادامه پیدا می‌کند که در طرح نوروزی امسال این جمعیت با 100 درصد نیروهای در اختیار، اقدام به خدمت‌رسانی می‌کند.

ولی‌پور عنوان کرد: برای طرح نوروزی امسال 190 شعبه و پایگاه ثابت و سیار امداد و نجات در نظر گرفته شد که 33 پایگاه امداد و نجات در مناطق کوهستانی استان مستقر می‌شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران تعداد امدادگران هلال احمر استان در ایام عید را بیش از 2 هزار نفر اعلام کرد و گفت: 2 هزار جوان آموزش دیده نیز در این ایام با امدادگران مشغول خدمات‌رسانی هستند.

وی به همراهی بیش از 200 پرسنل هلال احمر استان مازندران با نیروهای امدادی در ایام نوروز اشاره کرد و افزود: 96 دستگاه خودروی سبک و سنگین، 60 پزشک داوطلب، یک دستگاه بالگرد نیز در ایام عید برای خدمت‌رسانی به مسافران و مردم در ایام نوروز با این ارگان همکاری می‌کنند.

ولی‌پور در ادامه در پاسخ به سئوالی درباره توزیع کنسروهای تاریخ گذشته در زمان بحران به ویژه در ایام بحران برف در غرب استان مازندران خاطرنشان کرد: تاکنون فردی در این باره به ما مراجعه نکرد و هیچ ارگانی نیز در این ارتباط با ما صحبت و مکاتبه‌ای نداشت.

وی عنوان کرد: اقلام موجود در انبار مازندران معادل یک سوم جمعیت استان با رعایت همه موارد بهداشتی ذخیره می‌شود و برخی از کالاها نیز از طریق سازمان هلال احمر کشور در اختیار ما قرار می‌گیرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مازندران در ادامه درباره معین اعلام شدن استان در زمان بحران برای سایر استان‌های کشور گفت: برای خدمات‌رسانی به سایر استان‌های همسایه در زمان بحران این سازمان به وظیفه ذاتی خویش اقدام می‌کند.

وی در پایان گفت: اینکه مازندران معین سایر استان‌های همسایه در زمان بحران شود نیاز به برنامه مدون پنج ساله دارد، هنوز بسیاری از مراکز استان مازندران نیاز به تامین تجهیزات و امکانات دارند.

انتهای پیام/86004/م30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول