اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه زنجان خبر داد

معرفی بقاع متبرکه استان زنجان با اجرای طرح آرامش بهاری

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: هدف از اجرای طرح ارامش بهاری معرفی بیشتر بقاع متبرکه استان است.

معرفی بقاع متبرکه استان زنجان با اجرای طرح آرامش بهاری

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام علی باقری پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از بقاع متبرکه امامزادگان طارم اظهار داشت: اداره کل اوقاف با اجرای طرح آرامش بهاری اهداف مختلفی را دنبال می‌کند.

وی با توضیح اینکه یکی از مهم‌ترین اهداف اداره کل اوقاف از اجرای این برنامه تبدیل بقاع به قطب فرهنگی است، گفت: این موضوع یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه تبدیل بقاع به قطب فرهنگی راهکاری مناسب در راستای مقابله با جنگ نرم دشمنان است، تشریح کرد: مقابله با جنگ نرم وظیفه همگان است و به همین علت سازمان اوقاف و به تبع آن اداره کل اوقاف نیز برنامه‌های خود را در این راستا اجرایی می‌کند.

این مسئول در ادامه با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری در جوار بقاع متبرکه امامزادگان همزمان با سال نو تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح معرفی بیش از پیش بقاع متبرکه استان است.

باقری با اعلام اینکه در حال حاضر بیش از 100 بقعه متبرکه در استان زنجان وجود دارد، گفت: طرح‌هایی همچون آرامش بهاری و ایامی همچون نوروز فرصت مناسبی برای معرفی این مکان‌ها فراهم می‌سازند.

وی با ارائه گزارشی از برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای اجرای طرح آرامش بهاری در استان زنجان ابراز داشت: امسال این طرح در 36 امامزاده و بقعه متبرکه اجرایی خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه امسال طرح آرامش بهاری و سوگواره یاس نبوی به طور همزمان در بقاع متبرکه استان اجرایی می‌شوند، گفت: تلاش شده که در این ایام امامزادگان استان بیشتر معرفی شود.

این مسئول با بیان اینکه در حال حاضر حتی بسیاری از مردم استان نیز آشنایی کافی و لازم از امامزادگان مدفون در استان ندارند، افزود: تلاش شده با اجرای طرح آرامش بهاری در این زمینه اقدامات لازم انجام شود.

باقری همچنین به اجرای طرح سوگواره یاس نبوی در جوار بقاع متبرکه امامزادگان استان نیز اشاره کرد و گفت: در راستای اجرای این طرح تلاش می‌شود، سیره زندگی حضرت زهرا (س) تبیین شده و به مردم استان آموزش داده شود.

به گفته حجت‌الاسلام باقری امسال طرح سوگواره یاس نبوی در 35 بقاع متبرکه امامزاده استان زنجان اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/73005/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول