اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره تامین اجتماعی فردیس خبر داد

آغاز اجرای طرح بازنشستگی سالمندان دارای 10 سال سابقه بیمه

مدیر اداره تامین اجتماعی شهرستان فردیس از آغاز اجرای طرح بازنشستگی سالمندان دارای 10 سال سابقه بیمه و کمتر خبر داد.

آغاز اجرای طرح بازنشستگی سالمندان دارای 10 سال سابقه بیمه

اسماعیل پورمند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار کرد: بر اساس قانون بازنشستگی و از کارافتادگی افراد زیرپوشش تامین اجتماعی دارای ضوابط و شرایط قانونی مشخصی هستند.

وی تصریح کرد: به طور کلی افرادی که دارای 30 سال سابقه پرداخت حق بیمه هستند بر اساس قانون بازنشسته می‌شوند، اما قانون شرایط ویژه‌ای از جمله سن افراد زیرپوشش را برای بازنشستگی در نظر گرفته است.

مدیر اداره تامین اجتماعی شهرستان فردیس افزود: از جمله این شرایط خاص که به تازگی دستورالعمل اجرای آن به ادارات تابعه تامین اجتماعی ارسال شده است بازنشستگی مردان دارای 60 سال و به بالا بوده که این شرایط سنی برای بانوان 55 سال ذکر شده است.

پورمند ادامه داد: بر این اساس مردان بالای 60 سال و زنان بالای 55 سال که در طول دوران فعالیت کاری 10 سال سابقه پرداخت حق بیمه و استفاده از خدمات تامین اجتماعی دارند می‌توانند با مراجعه به این اداره و طی کردن مراحل اداری از خدمات بازنشستگی برخوردار شوند.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که با استفاده از این قانون بازنشسته می‌شوند از خدمات مربوط به قانون بازنشستگی تامین اجتماعی از جمله دریافت مستمری برخوردار هستند.

مدیر اداره تامین اجتماعی شهرستان فردیس اضافه کرد: اجرای دستورالعمل فوق در این شهرستان آغاز شده است و افراد زیرپوشش می‌توانند با مراجعه به این اداره برای دریافت خدمات بازنشستگی اقدام کنند.

پورمند در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در کرج مبنی بر اینکه آیا افرادی که شرایط سنی فوق را داشته باشند اما کمتر از 10 سال سابقه بیمه دارند نیز می‌توانند از این قانون استفاده کنند، اظهار کرد: تامین اجتماعی برای این دسته از افراد نیز شرایطی را در نظر گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس دستورالعمل ابلاغ شده این بیمه‌شدگان باید مابه‌التفاوت حق بیمه خود را تا رسیدن به سابقه 10 سال از جمله حق بیمه کارگران و کارفرما پرداخت کرده؛ سپس برای برخورداری از خدمات بازنشستگی اقدام کنند.

مدیر اداره تامین اجتماعی شهرستان فردیس گفت: اجرای این قانون به طور قطع نقش مهمی در حمایت از افراد سالمند داشته است و امیدواریم بتوانیم با اجرای دستورالعمل صادر شده، خدمات بیشتری را به سالمندان ارائه دهیم.

انتهای پیام/2302/ز40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول