اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز:

طرح نظارت نوروزی بر بازار در البرز آغاز شد/ تشکیل 70 تیم بازرسی در استان البرز

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز از آغاز طرح نظارت‌های نوروزی بر بازار این استان خبر داد.

طرح نظارت نوروزی بر بازار در البرز آغاز شد/ تشکیل 70 تیم بازرسی در استان البرز

سیامک آقایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: هر ساله مردم ایران به مناسبت فرا رسیدن ایام نوروز، در هفته‌های پایانی سال اقدام به تهیه اقلام و کالاهای مورد نیاز خود کرده و در این مدت شاهد تقاضای بسیاری در بازار هستیم.

وی تصریح کرد: افزایش تقاضا به ویژه در روزهای پایانی سال به صورتی است که اگر برنامه‌ریزی لازم را دستگاه‌های اجرایی مرتبط نداشته باشند، مردم با مشکلات زیادی از جمله عدم دسترسی به کالاهای مورد نیاز و همچنین گران‌فروشی و کم‌فروشی مواجه می‌شوند.

این مسئول در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در کرج مبنی بر اینکه برای حمایت از مصرف‌کنندگان چه تمهیداتی در استان البرز اندیشیده شده است، گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت در این استان از ماه‌های قبل تمیهدات ویژه را برای تامین نیاز بازار اتخاذ کرده و هم اکنون مردم می‌توانند تمام مایحتاج و کالاهای مورد نیاز خود را از بازار تهیه کنند.

آقایی ادامه داد: بخش دوم برنامه‌های این سازمان مربوط به نظارت بر عملکرد واحدهای صنفی به ویژه در حوزه گران‌فروشی و کم‌فروشی است که برای این امر نیز طرح ویژه نظارت نوروزی را طراحی و از صبح امروز اجرای آن را آغاز کرده‌ایم.

وی افزود: تیم‌های بازرسی و نظارتی این سازمان از صبح امروز به صورت نامحسوس با حضور در مراکز عرضه کالا و واحدهای صنفی، بر کیفیت کالاهای عرضه شده و همچنین قیمت‌ها نظارت می‌کنند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز ادامه داد: این تیم‌ها به غیر از اکیپ‌های ثابتی است که با استقرار در مراکز عمومی و بازار‌های استان البرز به صورت محسوس بر عملکرد واحدهای صنفی نظارت می‌کنند.

* تشکیل 70 تیم بازرسی در استان البرز

آقایی در ادامه به راهکارهای اجرای طرح نظارت نوروزی در بازار استان البرز اشاره کرد و گفت: برای این منظور 70 تیم نظارتی و بازرسی تشکیل شده و این تیم‌ها تا پایان تعطیلات نوروز یعنی 15 فروردین ماه به طور مستمر از واحدهای صنفی و مراکز ارائه خدمات بازدید و بر عملکرد آنها نظارت می‌کنند.

وی افزود: در مجموع بیش از 300 بازرس و ناظر ویژه در این طرح مشارکت داشته و کوچک‌ترین تخلفی را به ویژه در حوزه گران‌فروشی و کم‌فروشی رصد و با متخلفان برخورد می‌کنیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: سامانه تلفنی 124 و همچنین واحد بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز نیز تا 15 فروردین سال 93 آماده دریافت شکایت‌های مردمی است و شهروندان مطمئن باشند که در کمترین زمان به شکایات آنها رسیدگی می‌شود.

آقایی در پایان متذکر شد: مردم باید بدانند که رسیدن به اهدافی که در حوزه کنترل قیمت‌ها داریم، بدون مشارکت و همراهی آنها به نتیجه نمی‌رسد و از شهروندان البرزی تقاضا داریم که ضمن عدم خریداری از گران‌فروشان و کم‌فروشان، واحدهای صنفی متخلف را به مراجع ذیصلاح معرفی کنند.

انتهای پیام/2302/ح40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول