اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد اقامه نماز فرودگاه‌های کشور:

ترویج فرهنگ نماز ماموریت اصلی ستاد اقامه نماز شرکت فرودگاه‌های کشور است

رئیس ستاد اقامه نماز فرودگاه‌های کشور گفت: آماده کردن فضای نمازخانه‌ها و اقامه نماز به صورت جماعت و ترویج فرهنگ نماز، اولویت و ماموریت اصلی ستاد اقامه نماز شرکت فرودگاه‌های کشور است.

ترویج فرهنگ نماز ماموریت اصلی ستاد اقامه نماز شرکت فرودگاه‌های کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان محمد عباسی طی مراسمی از شورای اقامه نماز فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان به دلیل فرهنگ سازی و برپایی منظم نماز جماعت در فرودگاه‌های استان تقدیر کرد.

رئیس ستاد اقامه نماز فرودگاه‎های کشور با اشاره به اقدامات خوب و مطلوب انجام شده در فرودگاه‎های استان پیرامون نماز با وجود امکانات کم و محدودیت‎ها، انجام این چنین فعالیت‎های مهم و ارزشمندی را پیش قدم بودن مدیر دستگاه و هماهنگی و همدلی کارکنان دانست و افزود: آماده کردن فضای نمازخانه‌ها و اقامه نماز به صورت جماعت و ترویج فرهنگ نماز با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری اولویت و ماموریت اصلی ستاد اقامه نماز شرکت فرودگاه‌های کشور است.

این مسئول با اشاره به اینکه پنج مورد در نظام جامع برگزاری نماز در فرودگاه‌ها اعمال می‌شود تا ائمه جماعت انتخاب شود، ضرورت بر اجرای قوانین اداری در برگزاری نماز جماعت، انتخاب ائمه جماعت با دقت و ظرافت، برگزاری دوره آموزشی و غیره و از جمله اقداماتی است که در نظام جامع برگزاری نماز در فرودگاه‌ها به آن تاکید شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری در زمینه برنامه‌ریزی دقیق برای مدت زمان نماز جماعت در ادارات گفت؛ برنامه‌ریزی در این برای نیز انجام شده و مدت زمان اقامه نماز بیست دقیقه تعیین شده است.

عباسی ضمن اشاره به این نکته که زیبا خواندن، لحن، صوت و تجوید نماز توسط ائمه جماعت باعث جذب بیشتر نمازگزاران خواهد شد گفت: ائمه جماعت فرودگاه‌ها در مورد قرائت نماز بارها مورد پرسش و امتحان قرار می‌گیرند و برگزاری دوره‌های آموزشی در این زمینه نیز مثمر ثمر خواهد بود.

مشاور مدیرعامل و رئیس ستاد اقامه نماز فرودگاه‌های کشور که در هفتاد و یکمین جلسه ستاد اقامه نماز فرودگاه‌های کشور در فرودگاه بین‌المللی زاهدان سخن می‌گفت، افزود: برنامه‌ریزی و استفاده از منابع انسانی متخصص، پخش اذان در ترمینال‌ها برای مسافران، حضور به موقع ائمه جماعت در نمازخانه‌ها و در دسترس بودن نمازخانه‌ها در فرودگاه‌های کشور و نظر سنجی از مسافرین را از جمله اقداماتی دانست که می‌تواند به ترویج فرهنگ نماز و خدمت رسانی به مسافران در فرودگاه‌های کشور کمک بسزایی کند.

محمد سنجرانی مدیر ستاد اقامه نماز استان نیز با تقدیر از شورای اقامه نماز فرودگاه‌های استان در برپایی نماز جماعت و فرهنگ سازی نماز ادامه داد: سیستان و بلوچستان جزو سه استان برتر کشور در امور نماز است، اما هنوز جایگاه اصلی و ماموریت خود را کامل نکرده و باید در این ضمینه تلاش بیشتری کرد.

در پایان این جلسه مشاور مدیرعامل و رئیس ستاد اقامه نماز شرکت فرودگاه‌ها با اهداء لوح سپاس و هدیه از شورای اقامه نماز فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان تقدیر کرد.

عباسی در این سفر با حضور در ترمینال‌های فرودگاه زاهدان از نمازخانه‌های این فرودگاه بازدید کرد.

انتهای پیام/75005/ن/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول