اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته علمی بسیج جامعه پزشکی سیستان و بلوچستان:

توجه ویژه به بهداشت از مهم‌ترین مولفه‌های اقتصاد مقاومتی است

رئیس کمیته علمی و پژوهشی بسیج جامعه پزشکی سیستان و بلوچستان گفت: توجه ویژه به بهداشت از مهم‌ترین مولفه‌های اقتصاد مقاومتی است، زیرا تنها با در اولویت قرار دادن امر پیشگیری می‌توان از وابستگی دارویی کاست.

توجه ویژه به بهداشت از مهم‌ترین مولفه‌های اقتصاد مقاومتی است

زهرا حیدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی باعث مقاومت نظام سیاسی و احیا اقتصاد، ایجاد استقلال کشور می‌شود.

رئیس کمیته علمی و پژوهشی بسیج جامعه پزشکی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: توجه به حمایت تولید داخلی اتکا داشتن محور مبارزه جدی و همه جانبه با مفاسد اقتصادی از مهم‌ترین مولفه‌های اقتصاد مقاومتی است.

این مسئول افزود: اقتصاد مقاومتی در حوزه پزشکی با مدیریت مصرف و حمایت از تولید داخلی با تکیه بر خصوصی سازی و برنامه‌ای مدون و مکتوب ملی داشته باشیم تا نیروی سازمانی به هدر نرود.

وی گفت: آموزش بهداشت در حوزه اقتصاد با کاستن موازی کاری در فعالیت اقتصادی، نوآوری و خلاقیت در آموزش نیروی انسانی کارآمد برای میدان عمل اولویت بندی موضوعات پژوهشی باید براساس مشکلات جامعه باشد.

حیدری در ادامه خاطرنشان کرد: مدیریت منابع لازمه پژوهش در حوزه آموزش بهداشت است.

رئیس کمیته علمی و پژوهشی بسیج جامعه پزشکی سیستان و بلوچستان بیان داشت: درحوزه درمان اصلاح ساختار بیمه که موجب شده آسیب زیادی به مردم و بیمارستان‌ها وارد شود بسیار مهم است، سازمان نظام پزشکی باید اصلاح و بر روند اجرای آن نظارت دقیق صورت پذیرد تا از وقوع تخلف جلوگیری به عمل آید.

این مسئول تصریح کرد: تمرکز زدایی و رفع مشکلات درمانی در مناطق موجب کاهش هزینه مردم خواهد شد.

وی افزود: با توجه به دسترسی سیستان و بلوچستان به مناطق آزاد چابهار می‌توان از صنعت توریسم درمانی و گردشگری پزشکی از منابع درآمد قابل توجه‌ای بهره‌مند شد.

حیدری گفت: استفاده از فناوری اطلاعات موجب کاهش هزینه‌های بی رویه و پرونده‌های تکراری برای بیماران می‌شود.

رئیس کمیته علمی و پژوهشی بسیج جامعه پزشکی سیستان و بلوچستان اذعان داشت: توجه ویژه به بهداشت از مهم‌ترین مولفه‌های اقتصاد مقاومتی است که تنها با در اولویت قرار دادن امر پیشگیری می‌توان از وابستگی دارویی کاست.

وی در پایان متذکر شد: با آموزش همگانی در زمینه بهداشت نیز از آسیب‌های جدی که سلامت جامعه را تهدید می‌کند بکاهیم.

انتهای پیام/75004/ن30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول