اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان نرماشیر خبر داد

برخورد با مراکز غیرمجاز عرضه ماهی قرمز در نرماشیر

مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان نرماشیر گفت: با مراکز غیرمجاز عرضه ماهی قرمز در این شهرستان برخورد جدی می‌شود.

برخورد با مراکز غیرمجاز عرضه ماهی قرمز در نرماشیر

حجت‌الله جعفری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نرماشیر اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن ایام نوروز و تهیه ماهی قرمز برای سفره هفت‌سین نیاز به اطلاع‌رسانی از مخاطرات و نحوه نگهداری آن ضروری است.

وی بیان داشت: ماهی قرمز از خانواده کپورماهیان است و با نام علمی آن کاراسیوس اوراتوس شناخته می‌شود این ماهی همه چیزخوار است و به دلیل رنگ قرمز به عنوان نماد شادی، سرزندگی و برکت در زندگی وارد سفره هفت‌سین شده است.

مدیر شبکه دامپزشکی نرماشیر در ارتباط با شرایط نگهداری ماهی قرمز افزود: ماهی قرمز به عواملی نظیر هوا، دما، آب و غذا به مقدار مناسب نیاز دارد تا سالم بماند و سلامتی ما را به مخاطره نیندازد.

جعفری با بیان اینکه ماهی قرمز در دمای بالای 26 درجه سانتی‌گراد آسیب‌پذیر بوده و تغییرات ناگهانی دما سبب مرگ آنها می‌شود، عنوان کرد: مناسب‌ترین دما برای این ماهی بین 22 تا 26 درجه سانتی‌گراد است.

جعفری تصریح کرد: غذای ماهی باید در جای خشک، خنک و دور از نور نگهداری شود و دارای پروتئین پایین و کربوهیدرات بالا باشد و برای تغذیه ماهیان از غذاهای آماده از فروشگاه‌های مجاز عرضه ماهیان تزئینی استفاده شود.

وی گفت: کارشناسان دامپزشکی با نظارت بر مراکز مربوطه وظایف لازم را برای عرضه بهداشتی ماهی قرمز انجام می‌دهند و ضمن نمونه‌ برداری از آب ‌و ماهی موارد بیماری‌های ویروسی، باکتریایی، انگلی و قارچی را که به ‌عنوان بیماری‌های اولویت‌دار اعلام شده است در آزمایشگاه مورد بررسی قرار داده و با موارد غیربهداشتی برخورد می‌کنند.

مدیر شبکه دامپزشکی نرماشیر بیان کرد: در صورت عدم‌ رعایت بهداشت، این موجود زنده می‌تواند بیمار‌ی‌زا شود که مهم‌ترین آنها بیماری‌های گوارشی و زخم‌های پوستی هستند و در این زمینه کودکان، افراد مسن، کسانی که دچار نقص سیستم ایمنی هستند و افراد باسابقه بیماری‌های پوستی و آلرژی حساسیت بیشتری دارند.

انتهای پیام/2446/ق20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول