اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نخست وزیر چچن:

چچن خواستار تبادلات محصولات کشاورزی با ایران است

نخست وزیر چچن خواستار افزایش حجم تجارت به ویژه در بخش محصولات کشاورزی با ایران شد.

چچن خواستار تبادلات محصولات کشاورزی با ایران است

روسلان ادیلگریف در حاشیه سفر خود به گیلان در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اینکه گیلان دارای قابلیت‌ها و توانمندی‌های بسیار خوبی است، اظهار کرد: برای تعمیق و تحکیم رابطه گیلان با چچن تأکید داریم.

وی با اشاره به اینکه علاقمند به مبادلات محصولات کشاورزی با گیلان هستیم، تصریح کرد: در چچن نیز محصولاتی تولید می‌شود که می‌توان با گیلان تبادلات تجاری در این زمینه داشت.

رئیس هیئت دولت چچن همسایگی گیلان با روسیه را یک امتیاز خوب برای استان چچن دانست و گفت: با وجود این همسایگی نیازی نیست در دوردست‌ها به دنبال محصولات بگردیم.

وی افزایش واردات محصولات کشاورزی از ایران را مهم‌ترین خواسته مسئولان چچن عنوان کرد و یادآور شد: سال گذشته از ایران کنسانتره آب میوه وارد می‌کردیم و امسال آماده بودیم محصولات غلات خود را به ایران صادر کنیم، اما مشکلات نقل و انتقال پول داریم.

وی با تصریح بر اینکه ایران باید نقل و انتقال پول را برطرف کند، افزود: با برطرف شدن نقل و انتقال پول می‌توانیم تجارت با ایران را افزایش دهیم و این از خواسته‌های مهم ما است.

ادیلگریف، خواستار تبادلات محصولات کشاورزی در بحث صیفی‌جات، میوه و محصولات دیگر ایرانی شد.

وی درباره مصرف چای ایرانی، متذکر شد: تاکنون چای ایرانی مصرف نکرده بودم و نخستین‌بار است که در سفر به گیلان چای ایرانی مصرف کردم و از نظر بنده چای سالم و بدون افزودنی است.

نخست وزیر چچن از هیئت تجاری گیلان برای سفر و بازدید از چچن دعوت کرد و یادآور شد: پس از نوروز در انتظار سفر هیئت تجاری ایران به چچن هستیم.

انتهای پیام/2300/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول