اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ستاره کاراته قم راهی مسابقات لیگ جهانی شد

ستاره کاراته استان قم در تلاش برای کسب نخستین مدال خود از مسابقات برون‌مرزی سال 2014 راهی رقابت‏‌‏های لیگ جهانی کاراته شد.

ستاره کاراته قم راهی مسابقات لیگ جهانی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، تیم ملی کاراته در حالی راهی رقابت‏‌‏های لیگ جهانی کاراته شد که این پیکارها از امروز به میزبانی کشور هلند و با شرکت برترین‏‌‏های کاراته دنیا که در رنکینگ فدراسیون جهانی دارای رتبه هستند، برگزار می‏‌‏شود.

تیم ملی برای حضور در رقابت‏‌‏های لیگ جهانی کاراته با ترکیب 2 نفره متشکل از امیر مهدی‏‌‏زاده و سامان حیدری عازم آلمری هلند شد؛ در حالی که پیش از این قرار بود 2 قهرمان دیگر نیز در این مسابقات به تیم ملی ملحق شوند که البته این اتفاق رخ نداد.

سعید احمدی دارنده مدال نقره جهانی پیش از اعزام به بازی‏‌‏ها از ناحیه انگشت دست دچار مصدومیت شد و ذبیح‏‌‏الله پورشیب که مدال طلای بازی‏‌‏های آسیایی را در اختیار دارد به دلیل عدم توافق اسپانسر مالی با فدراسیون کاراته نتوانست تیم ملی را در این رقابت‏‌‏ها همراهی کند.

امیر مهدی‏‌‏زاده ستاره کاراته استان قم که دارنده مدال طلای رقابت‏‌‏های کاراته قهرمانی جهان در سال 2012 در کشور فرانسه است بعد از اینکه در ترکیب تیم کاراته آذرخودرو نوین قم در مسابقات سوپر لیگ کاراته باشگاه‏‌‏های کشور درخشید، با تیم ملی در اوج آمادگی راهی این رقابت‏‌‏ها شد.

بازی‏‌‏های کاراته لیگ جهانی با حضور چهره‏‌‏های سرشناس کاراته دنیا در حالی طی روزهای شنبه و یکشنبه این هفته برگزار می‏‌‏شود که کشور هلند از شرکت‏‌‏کنندگان در این رقابت‏‌‏ها میزبانی می‏‌‏کند و امیر مهدی‏‌‏زاده در صورت کسب مدال از این پیکارها برای دومین بار موفق به قرار گرفتن بر روی سکوی نفرات برتر مسابقات لیگ جهانی کاراته می‏‌‏شود چون این کاراته‏‌‏کای سرشناس در سال 2012 نیز در یکی از مراحل لیگ جهانی کاراته در کشور ترکیه مدال گرفته بود.

این در حالی است که تیم 2 نفره ایران با هزینه شخصی به شهر آلمری هلند اعزام شده است جایی که 50 تیم از سراسر دنیا در رقابت‏‌‏های لیگ جهانی با تمام نفرات اصلی خود حضور دارند و یکی از نکات جالب توجه در حاشیه برگزاری این رقابت‏‌‏ها این است که در این کشور، هلندی‏‌‏ها امیر مهدی‏‌‏زاده ستاره کاراته قم را به خوبی می‏‌‏شناسند و از حضور وی در کشورشان به شدت ابراز خوشحالی کرده‏‌‏اند به طوری‌که در اطراف هتل تا محل برگزاری مسابقات عکس‏‌‏های مهدی‏‌‏زاده نصب شده است.

انتهای پیام/78002/ز40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول