اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی بندرانزلی خبر داد

تشدید طرح نظارت ویژه بهداشتی در انزلی

رئیس شبکه دامپزشکی بندرانزلی از تشدید طرح نظارت‌های ویژه بهداشتی نوروز در این شهرستان خبر داد.

تشدید طرح نظارت ویژه بهداشتی در انزلی

نوید صفرزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در انزلی افزایش سطح آگاهی‌های عمومی همزمان با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و فرارسیدن سال جدید و ایام نوروز را مهم دانست.

وی اظهار کرد: با توجه به موقعیت شهرستان بندرانزلی از نظر توریستی و جاذبه‌های گردشگری، لزوم نظارت بر بهداشت عمومی از طریق نظارت بر عرضه فرآورده‌های خام دامی دارای اهمیت خاصی است.

این مسئول نگه‌داری و استفاده فرآورده‌های خام دامی در رستوران‌، هتل‌ها و دیگر اماکن عمومی گردشگری بندرانزلی را برای شهروندان و مهمانان نوروزی دارای اهمیت ویژه‌ای دانست.

وی تصریح کرد: براساس اطلاعات موجود، در عید نوروز سال گذشته بالغ بر 1.5 میلیون نفر و در ایام تعطیلات تابستان امسال بیش از 4.5 میلیون نفر مهمان انزلی بودند.

به گفته صفرزاده، در سال جاری و روزهای پایانی آن نیز بالغ بر 6 میلیون نفر مسافر حداقل به مدت یک شب و بیشتر در  شهرستان انزلی اقامت داشتند.

وی با بیان اینکه مسافران از مناطق و سواحل توریستی و گردشگری انزلی استفاده کردند، گفت: این موضوع خود بر اهمیت فعالیت‌های دامپزشکی شهرستان و نقش آن در تأمین امنیت غذایی و بهداشت عمومی تأکید دارد.

رئیس شبکه دامپزشکی انزلی اضافه کرد: این موضوع هنگامی بندرانزلی را از دیگر مناطق گیلان متمایزتر می‌کند که در طول سال شهرستان بندرانزلی بالغ بر 50 برابر تقاضای جمعیت خود باید به عرضه فرآورده‌های خام دامی و دیگر خدمات مرتبط بپردازد و بر آن نظارت کند که امیدواریم در سال جدید بر این تعداد افزوده شود.

وی با اشاره به اجرای طرح تشدید نظارت ویژه نوروز بر دامپزشکی گفت: امسال نیز مانند سال‌های گذشته طی ابلاغ سازمان دامپزشکی کشور، طرح تشدید نظارت‌های نوروزی از نیمه دوم اسفند سال جاری آغاز و تا 15 فروردین ماه سال آینده ادامه می‌یابد.

صفرزاده افزود: شبکه دامپزشکی بندرانزلی با برنامه‌هایی شامل برقراری کشیک‌های صبح و عصر در قالب گروه‌های گشت بازرسی بهداشتی از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی، نمایشگاه عرضه مستقیم ویژه نوروز، هتل‌ها، رستوران‌ها و سایر اماکن تفریحی اقامتی و ... بازرسی می‌کند.

وی استقرار تیم‌های ستادی در شبکه دامپزشکی برای پاسخگویی به مراجعات و تماس‌های مردمی، نظارت بر عرضه ماهی قرمز عید نوروز با همکاری شهرداری را از جمله برنامه‌های طرح نظارتی عنوان کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: براساس هماهنگی‌های انجام شده، گشت‌های مشترک دامپزشکی با دیگر اداره‌های نظارتی مانند بهداشت درمان، صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات و اداره اماکن و بازرسی اصناف طرح نظارت ویژه دامی را انجام می‌دهند.

وی یادآور شد: به موازات برنامه‌های نظارتی، آموزش همگانی و افزایش سطح آگاهی‌های عمومی نیز در دستور کار شبکه دامپزشکی انزلی قرار دارد.

رئیس شبکه دامپزشکی بندرانزلی نصب پرده نوشته و بنر در مرکز شهر و پخش اطلاعیه بهداشتی و فعالیت آموزشی از تلویزیون شهری موجود در مرکز شهر را از جمله برنامه‌ها ذکر کرد.

وی متذکر شد: در ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی پیشنهاد کردیم شماره تماس 1512 که تلفن پاسخگویی دامپزشکی است از طرف دبیرخانه ستاد در لیست شماره تلفن‌های ضروری مسافران و مهمانان نوروزی قرار گیرد و از این طریق اطلاع‌رسانی عمومی شود.

صفرزاده، توزیع بروشورهای آموزشی و ترویجی دامپزشکی توسط ستاد نوروزی جمعیت هلال احمر شهرستان در مبادی ورودی شهر برای استقبال از مهمانان و مسافران را از دیگر برنامه‌ها برشمرد.

وی ضمن آرزوی لحظات خوب همراه با سلامتی در روزهای پایانی سال، یادآور شد: امیدواریم که خداوند دانا و توانا در سال جدید حال ما را به بهترین حال‌ها تبدیل گرداند.

این مسئول از شهروندان و مهمانان خواست به توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی بندرانزلی توجه کنند تا از خوردن یک غذای سالم و حلال در کنار خانواده خود لذت ببرند.

انتهای پیام/2300/ق40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول