اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس عنوان کرد

ضرورت گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی در اجتماعات دانشجویی

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: وظیفه تجمع‌های دانشگاهی است که پیرو سیاست‌های 24گانه اقتصاد مقاومتی بوده و این سیاست‌ها و مفاهیم را در جامعه گفتمان‌سازی کنند.

ضرورت گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی در اجتماعات دانشجویی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام محمدحسین حسین‌زاده بحرینی، عصر امروز در هفتمین همایش سالانه بسیج اساتید خراسان بزرگ که در مجتمع علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: ملت ایران، یکی از اسراف‌کارترین ملت‌های دنیاست.

وی با اشاره به آیه 112 سوره مبارکه نحل افزود: مبدل زندگی آرام و زیبا به زندگی سخت، کفران نعمت است و مبانی نظری اقتصاد مقاومتی، کفر نعمت‌های خداست.

وی گفت: مشکل اصلی مبنای ایجاد فضای جدید که باید به آن توجه داشت اسراف در تولید است.

نماینده مردم مشهد در مجلس با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری اظهار داشت: وظیفه تجمع‌های دانشگاهی است که پیرو سیاست‌های 24گانه اقتصاد مقاومتی بوده و این سیاست‌ها و مفاهیم را در جامعه گفتمان‌سازی کنند.

بحرینی گفت: با گفتمان‌سازی سیاست‌های 24گانه اقتصاد مقاومتی، در جامعه، هرکس سهم خودش را در این پازل ایفا می‌کند و تبدیل به مطالبه عمومی می‌شود.

وی افزود: شاخص شدت انرژی در ایران 13.6 دهم مصرف انرژی است، زیرا ما در بهره‌وری از نهاده‌ها به شدت ضعیف عمل می‌کنیم.

نماینده مردم مشهد با بیان اینکه میانگین سرانه آب در ایران هزار و 750 متر مکعب است و ایران یکی از کشورهای خشک و در مضیقه است، گفت: میانگین سرانه آب در دشت مشهد 400 مترمکعب به ازای هر نفر است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه به میزان تولید گندم در ایران اشاره کرد و افزود: در ایران بین 300 تا 400 کیلوگرم گندم تولید می‌شود.

وی با اشاره به 24 بند اقتصاد مقاومتی گفت: این 24 بند، ضعف‌های عمده اقتصاد ایران است که رهبری به دستگاه‌ها ابلاغ کردند و هر چند که مخاطب اصلی آن، مجلس و دولت است؛ اما نیاز به گفتمان‌سازی و مطالبه عمومی و حساس کردن مردم دارد.

نماینده مردم مشهد اظهار داشت: اگر مسائل سیاست اقتصاد مقاومتی برای جامعه بازگو نشود، اجرایی شدن آن بعید به نظر می‌رسد.

وی در پایان با بیان اینکه با وجود داشتن منابع غنی در کشور، متأسفانه منابع را تلف می‌کنیم، گفت: همه اهداف اقتصاد مقاومتی را به دست بیاورید و برای رسیدن به آن، ذره‌ای از این فرصت کوتاه نیایید.

انتهای پیام/2202/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول