اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بنادر و کشتیرانی بندر آستارا خبر داد

تخلیه و بارگیری 25 کشتی در بندر چندمنظوره آستارا

رئیس اداره بنادر و کشتیرانی بندر آستارا از تخلیه و بارگیری 25 کشتی در بندر چندمنظوره آستارا در سال جاری خبر داد.

تخلیه و بارگیری 25 کشتی در بندر چندمنظوره آستارا

رسول بهرامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستارا با اشاره به فعالیت منطقه اقتصادی در این شهرستان اظهار کرد: این منطقه موجب تحول می‌شود.

وی بندر آستارا را یکی از بنادر پویای کشور در بعد گمرکی و اقتصادی و تجاری  و گردشگری عنوان کرد.

رئیس اداره بنادر و کشتیرانی بندر آستارا درباره مصوبه هیئت دولت مبنی بر تبدیل بندر صیادی آستارا به بندر چندمنظوره، تصریح کرد: در راستای این مصوبه جلسه‌ای 25 مهر 87 در گیلان تشکیل شد.

به گفته وی، برای تسریع در سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی سازمان بنادر و دریانوردی در سال 88، توسعه، تکمیل و حق بهره‌برداری بندر آستارا در یک مزایده به صورت اجاره بلند مدت 40 ساله به شرکت خدمات دریایی و بندری کاوه واگذار شد.

بهرامی با بیان اینکه در دوم فروردین سال جاری مرز مجاز گمرکی بندر آستارا افتتاح رسمی شد، خاطرنشان کرد: نخستین کشتی باری به مقصد باکو حرکت کرد.

وی افزود: از زمان افتتاح رسمی بندر چندمنظوره آستارا تاکنون 25 کشتی تجاری ایرانی و خارجی از این بندر عملیات تخلیه و بارگیری را انجام داده‌اند.

این مسئول خاطرنشان کرد: طبق آمار کارشناسی ملی و بین‌المللی بالای 90 درصد تجارت ایران و جهان از طریق اسکله و بنادر یعنی از طریق دریا انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بندر چندمنظوره آستارا طبق برنامه پنج‌ساله یعنی در سال 93 باید افتتاح می‌شد، یادآور شد: با پیگیری‌های نماینده آستارا و اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان بندر آستارا یک سال زودتر راه‌اندازی شد.

بهرامی گفت با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی آستارا در 85 هکتار زمین تعریف و تصویب شده است، متذکر شد: مشکل اصلی این منطقه زمین است که در تصرف دیگران قرار دارد.

وی تسریع در ساخت منطقه ویژه اقتصادی آستارا را خواسته مسئولان این شهرستان عنوان کرد و یادآور شد: در صورت محقق شدن و معرفی حدود 40 هکتار زمین در ضلع جنوبی بندر آستارا و فنس‌کشی اطراف آن در سریع‌ترین زمان منطقه ویژه اقتصادی کلید می‌خورد.

انتهای پیام/84001/ت30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول