اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهر مردهک:

معدن مس و کارخانه منگنز جبالبارز جنوبی عنبرآباد راه‌اندازی شود

امام جمعه شهر مردهک گفت: از مسئولان استان و شهرستان عنبرآباد می‌خواهیم برای راه‌اندازی معدن مس و کارخانه منگنز بخش جبالبارز جنوبی عنبرآباد اقدام سریع‌تری صورت گیرد.

معدن مس و کارخانه منگنز جبالبارز جنوبی عنبرآباد راه‌اندازی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از عنبرآباد، حجت‌الاسلام حسین زکی‌زاده ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه  اظهار داشت: یکی از نشان‌های مهم تقوا احسان و نیکوکاری است.

وی بیان داشت: احسان و نیکوکاری آثار و برکات زیادی دارد و موجب بالا رفتن قدر و منزلت انسان می‌شود، حضرت علی (ع) قیمت و ارزش هر کسی را به اندازه احسان و نیکوکاری او می‌داند.

زکی‌زاده تصریح کرد: تا زمانی که مومنان به یکدیگر کمک می‌کنند، خداوند هم به آنان کمک می‌کند و اگر مومن سعی کند گرفتاری و مشکل برادر دینی خودش را برطرف کند، خداوند هفتاد مشکل دنیوی و هفتاد مشکل اخروی او را رفع می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به هفته احسان و نیکوکاری و فرا رسیدن سال جدید باید همگی به فکر نیازمندان باشیم و به آن‌ها کمک کنیم تا موجب رضایت و خشنودی خداوند و امام زمان (عج) شود.

امام جمعه شهر مردهک در خطبه دوم نماز جمعه این هفته با تبریک سالروز ولادت با سعادت اسوه صبر و استقامت حضرت زینب کبری (س) که به عنوان روز پرستار نامگذاری شده است، گفت: مهم‌ترین ویژگی حضرت زینب (س) صبر و استقامت در راه خدا بود.

وی ابراز داشت: اینکه ما پرستاری را یک شغل بدانیم صحیح نیست بلکه آنچه از آموزه‌های دینی برداشت می‌شود این است که پرستاری یک عبادت است و از جمله پرفضیلت‌ترین عبادت‌ها به شمار می‌رود.

امام جمعه مردهک با اشاره به برگزاری پانزدهمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری و دیدار اعضای این مجلس با رهبر معظم انقلاب گفت: در این دیدار مقام معظم رهبری نگران مسئله فرهنگ بودند و اساس کار باید تقویت جناح فرهنگی مومن باشد‌.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری تهدید نظامی و لفظی مقام‌های آمریکایی را نشانه بی‌فایده بودن تحریم‌ها دانستند، خاطرنشان کردند: با اتفاق نظری که بین روسای سه قوه وجود دارد به لطف خداوند‌، اقتصاد مقاومتی بر تحریم‌های دشمنان غلبه می‌کند.

زکی‌زاده اظهار داشت: با توجه به اینکه یکی از موارد اقتصاد مقاومتی اشتغال‌زایی‌ و ایجاد شغل برای جوانان است، لذا از مسئولان استان و شهرستان عنبرآباد می‌خواهیم برای راه‌اندازی معدن مس و کارخانه منگنز بخش جبالبارز جنوبی عنبرآباد اقدام سریع‌تری صورت گیرد.

وی بیان داشت: با توجه به وجود جاذبه‌های گردشگری خوبی که در منطقه جبالبارز جنوبی شهرستان عنبرآباد وجود دارد و این مناطق کمتر شناخته شده است و مسئولان میراث فرهنگی باید در راستای شناساندن جاذبه‌های منطقه به ویژه آبشار رودفرق که یکی از بزرگترین آبشارهای خاورمیانه است، اقدامات لازم را انجام دهند تا مردم با جاذبه‌های گردشگری این منطقه بیشتر آشنا شوند.

خطیب جمعه شهر مردهک از مسئولان اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جیرفت خواست نسبت به ساخت مرقد امامزاده سید‌عبدالله بخش جبالبارز جنوبی اقدام جدی انجام دهند و تبلیغات گسترده‌ای برای مرقد این امامزاده در ایام عید نوروز داشته باشند.

انتهای پیام/80005/ر40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول