اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول هیئت رزمندگان اسلام بجستان خبر داد

غرس 110 اصله نهال به یاد شهدای بجستان

مسئول هیئت رزمندگان اسلام بجستان از غرس 110 اصله نهال به یاد شهدای بجستان در این شهرستان خبر داد.

غرس 110 اصله نهال به یاد شهدای بجستان

احمد باغبان‌‌بجستانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجستان با تأکید بر حفظ محیط زیست و طبیعت به عنوان بخشی از سبک زندگی اسلامی و ایرانی اظهار کرد: با توجه به آغاز هفته منابع طبیعی این مجموعه فرهنگی و مذهبی برای گرامیداشت شهدای این شهرستان و ترویج فرهنگ الهی و اسلامی درختکاری اقدام به کشت 110 نهال درخت به یادبود 110 شهید گلگون کفن این شهرستان در طول هفته نموده است.

وی ادامه داد: البته 2 نهال نیز به یادبود دو شهید گمنام شهرستان غرس خواهد شد.

باغبان‌‌بجستانی افزود: با توجه به شروع هفته منابع طبیعی و ایام درخت‌کاری لازم دیده می‌شود بیش از پیش به تبیین اهمیت حفظ و توسعه محیط زیست از دیدگاه اسلامی پرداخته شود زیرا طبیعت به عنوان یکی از بزرگترین موهبات الهی، نقشی اساسی در حفظ و توسعه جوامع و تمدن‌های انسانی دارد از این رو بارها در منابع مختلف اسلامی به اهمیت حفظ این هدیه الهی اشاره شده است.

مسئول فرهنگی ستاد نماز جمعه شهرستان بجستان در ادامه بیان نمود: اندیشه‌های اسلامی به دلیل جامعیت دین اسلام قابلیت بهره‌برداری به عنوان راه حل‌هایی برای حل مسائل و مشکلات جامعه بشری را در هر زمان و مکان دارند.

وی با تاکید بر اینکه حوزه محیط زیست و منابع طبیعی به یکی از دغدغه‌های جامعه بشری تبدیل شده است، گفت: با توجه در منابع معتبر شیعه در می‌یابیم که ائمه اطهار نگاهی خاص و ویژه به منابع طبیعی به عنوان یک موهبت الهی داشته‌اند و از این رو مؤمنان را به حفظ و نگهداری این مواهب الهی تشویق و ترغیب می‌نموده‌اند. 

باغبان‌‌بجستانی ادامه داد: لذا بایستی با برجسته‌سازی این نگاه اسلامی در جامعه خداجوی ایران بستر فرهنگی و اعتقادی لازم برای حفظ و گسترش محیط زیست را مهیا نماییم.

این مسئول در پایان با تاکید بر اهمیت حفظ منابع طبیعی تصریح کرد: خوشبختانه با ابتکار اعضای شورای شهر و مرکز پژوهش‌های راهبردی شورای اسلامی بجستان، شاهد شکل‌گیری فرایند توسعه شهری با محوریت الگوهای اسلامی در بجستان هستیم و امیدواریم شهروندان عزیز نیز با مشارکت در این برنامه‌ها، بجستان را به الگوی توسعه شهر هوشمند اسلامی بدل نمایند.

انتهای پیام/2202/ت30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول