اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت تیران عنوان کرد

تاکید بر نظارت خانواده‌ها بر استفاده نوجوانان از فضای مجازی

امام جمعه موقت تیران گفت: خانواده‌ها باید بر استفاده نوجوانان از فضای مجازی نظارت تام و تمام داشته باشند.

تاکید بر نظارت خانواده‌ها بر استفاده نوجوانان از فضای مجازی

به گزارش خبرگزاری فارس از تیران، حجت‌الاسلام حسین کریمی در خطبه‌های این هفته شهر تیران، با تبریک به مناسبت سالروز میلاد اسطوره صبر و مقاومت، حضرت زینب کبری (س) اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های امروز خانواده‌ها، این است که چگونه فرزندان خود را تربیت کنیم که مایه افتخار خود و جامعه باشند.

وی با بیان اینکه بعضی از خانواده‌ها تلاش می‌کنند، فرزندان با تربیت اسلامی و دینی بزرگ شوند و از اخلاق دینی و مذهبی سود ببرند و بعضی از خانواده‌ها از این گونه تربیت خود و خانواده را دور می‌کنند.

خطیب نماز جمعه تیران در ادامه گفت: برای شکل‌گیری تربیت فرزندان خود چهار مسئله وجود دارد و اگر به مسئله‌ها توجه شود تربیت صحیح صورت گرفته است.

کریمی در ادامه افزود: همان‌طور که خانواده برای ظاهر بچه سرمایه‌گزاری می‌کند باید برای باطن آن هم سرمایه‌گذاری شود و تنها به ظاهر اهمیت داده نشود.

وی دومین مسئله را مدرسه عنوان کرد و گفت: در مدرسه همیشه به درس‌های بچه‌ها اهمیت داده می‌شود و باید معلمان  به مسئله دینی نیز توجه کافی داشته باشند، چون معلمان نقش پدر و مادر را در مدرسه ایفا می‌کنند.

خطیب نماز جمعه تیران بیان کرد: گاهی اوقات خانواده و مدرسه تلاش خود را انجام می‌دهند و از لحاظ خانواده و مدرسه مشکلی نیست و نباید از نقش دوستان و همسالان غافل شد که چه بسا دوستان و همسالان ناباب بچه را از خانواده و دین جدا می‌کنند و خانواده‌ها باید در شرایط کنونی بیشتر نظارت بر دوستان داشته باشند و گرگ‌هایی در جامعه وجود دارد که باعث نابودی و گمراهی فرزندان می‌شوند.

کریمی گفت: مسئله‌ای که هم اکنون اهمیت زیادی دارد و در اخلاق و تربیت فرزندان اهمیت زیادی پیدا کرده، ارتباطات جمعی و سمعی بصری است که پدر و مادرها باید نظارت کافی و کاملی بر اینترنت، بازی‌های کامپیوتری و فیلم‌ها داشته باشند که چه بسا در ساحل آرام اینترنت کوسه‌های خطرناک در کمین فرزندانمان نشسته‌اند.

خطیب نماز جمعه شهر تیران در پایان خطبه دوم نماز جمعه، اشاره به فتوای آیت الله مکارم شیرازی در مورد چهارشنبه سوری داشت و گفت: چهارشنبه سوری از خرافات است و اگر منجر به اذیت دیگران شوند حرام است.

در پایان نماز جمعه این هفته از نوجوانان باشگاه ولی عصر (عج) تیران که در مسابقات کشوری کاراته سبک شوتوکان مقام‌های از اول تا سوم آورده بودند به نام‌های علی پاک‌دامن، محمد محبی، رضا و محمد سلطانی، دانیال حجت دادخواه مهدی رسولی فر، محمد فدایی و امیر محمد مهدوی تقدیر شد.

انتهای پیام/2301/ت40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول