اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور استاندار و جمعی از مسئولان صورت گرفت

آغاز عملیات احداث مصلای نماز جمعه در سوق

با حضور نماینده مردم شهرستان‌های چهارگانه استان در مجلس و استاندار کهگیلویه و بویراحمد پروژه مصلای شهر سوق از توابع کهگیلویه کلنگ‌زنی شد.

آغاز عملیات احداث مصلای نماز جمعه در سوق

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، ظهر امروز در آیینی با حضور امام جمعه سوق، نماینده مردم شهرستان‌های چهارگانه کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی،استاندار کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولان شهرستانی و محلی کلنگ مصلای نماز جمعه سوق از توابع کهگیلویه به زمین زده شد.

سید موسی خادمی در حاشیه این مراسم اظهار داشت: با توجه به ضرورت احداث مصلای نماز جمعه در شهر سوق پروژه احداث مصلای این شهر امروز کلنگ‌زنی می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد وجود مصلای نماز جمعه در هر شهری را بستری برای اشاعه فرهنگ اسلامی دانست و افزود: وجود مصلی ضمن تقویت وحدت و یکپارچگی باعث افزایش مشارکت‌ مردمی در مناسبت‌های ملی، مذهبی می‌شود.

خادمی از نماز جمعه به عنوان نماز حاکمیت اسلامی یاد کرد و تصریح کرد: صفوف بهم پیوسته نماز وحدت بخش جمعه، توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند.

مدیر ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه چهار هزار و 600 متر مربع زمین برای احداث مصلای نماز جمعه سوق اختصاص یافته است، ابراز داشت: هزار و 100 متر مربع شبستان این مصلی در نظر گرفته شده است.

خادمی اعتبار مورد نیاز برای راه‌اندازی مصلای سوق را 14 میلیارد ریال برآورد و تصریح کرد: برای عملیات اولیه احداث مصلا تاکنون دو میلیارد ریال اختصاص داده شده است.

در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام یوسف عمرانی‌نژاد در سخنانی به تبیین اهمیت اقامه نماز جمعه پرداخت و گفت: نماز جمعه مظهر اقتدار ملی و از برکات نظام و انقلاب اسلامی است.

امام جمعه سوق تصریح کرد: در فضیلت نماز جمعه همین بس که سوره‌ای در قرآن به این نام آورده شده و در آنجا صریحاً از مؤمنان به حضور در نماز جمعه دعوت شده است.

عمرانی‌نژاد حضور مردم سوق در نماز جمعه را باشکوه و پرشور دانست و افزود: احداث مصلای نماز جمعه برای اقامه این فریضه مهم و برگزاری مراسمات ضروری است.

امام جمعه سوق خواستار توجه ویژه مسئولان به تسریع در اجرای عملیات این مصلا شد.

انتهای پیام/82016/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول