اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

توان اقتصادی طبقات محروم نباید صدمه ببیند

امام جمعه اردبیل گفت: توان اقتصادی طبقات محروم جامعه نباید در اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها صدمه ببیند.

توان اقتصادی طبقات محروم نباید صدمه ببیند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل آیت‌الله سید‌حسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردبیل با اشاره به نشست اخیر مجلس خبرگان رهبری با تبیین مسئولیت‌های خطیر این مجلس، اظهار کرد: در کنار انتخاب رهبری و رصد صفات و اوصاف رهبری جامعه وظیفه مجلس خبرگان رهبری پیگیری سیاست کلان کشور و پرداختن به این موضوع اساسی است.

وی گفت: بر همین اساس اعضای مجلس خبرگان رهبری در نشست اخیر خود حساسیت خودشان را به وضع اقتصادی طبقه آسیب‌پذیر اعلام کرده و با دعوت از رئیس دولت و وزیر اقتصاد تاکید کردند که توان اقتصادی طبقات زیر فقر نباید در اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها صدمه ببیند.

وی در ادامه از مسئولان ارشد نظام خواست با تنظیم یک ماه زندگی خود با حقوق طبقات پایین درک بهتری از وضع معیشتی آنها به دست آورند.

خطیب جمعه اردبیل فرا رسیدن عید نوروز را یادآور شد و گفت: ما در یک خانواده بزرگ زندگی می‌کنیم و نباید نسبت به همدیگر بی‌اعتنا باشیم بلکه بهتر است به حال مستمندان و فقرا در این ایام پایانی سال رسیدگی کنیم چرا که در روز قیامت این نیکی‌ها و خوبی‌ها پاداشی عظیم به دنبال دارد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری افزود: بزرگترین نشان شرف و شخصیت این است که انسان در کنار سفره رنگارنگ خود دغدغه و غصه کسانی را داشته باشد که در هفت آسمان حتی یک ستاره ندارند.

*آمریکایی که خود ناقض حاکمیت ملی در دنیاست از حقوق اوکراینی‌ها دفاع می‌کند

عاملی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز با اشاره به حوادث اوکراین اظهار کرد: ماجرای اوکراین از یک حقیقت بسیار تلخ در دنیا پرده برداشت و ثابت کرد که آمریکا در اظهارات خود صادق نیست.

وی گفت: غرب و آمریکا دخالت روسیه را در اوکراین مساوی با ضایع شدن حقوق بشر نقض حاکمیت ملی، زوال آزادی، پایمال شدن دموکراسی و اهانت به یک کشور مستقل و جسارت به یک ملت آزادیخواه می‌داند. سوال ما این است که اگر شما به این مفاهیم حساس هستید پس چرا در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی، بحرین، میانمار و عربستان حساس نیستید و سکوت اختیار کرده‌اید؟

عاملی گفت: معلوم نیست احمد‌ شهیدی که خود را مدافع حقوق ملت‌های آزادیخواه می‌داند کجاست که بداند برای 14 مخالف حکومت بحرین 200 سال زندان بریده‌اند.

وی با انتقاد از سکوت مجامع جهانی و بین‌المللی در مقابل این همه کشتار گفت: آمریکایی‌ها نه تنها نگران مفاهیم انسانی نیستند بلکه نگران منافع نامشروع خودشان هستند.

آیت‌الله عاملی نمونه بارز و شاخص جنایات اخیر در عالم اسلام را جنایت رژیم بحرین علیه امت اسلامی این کشور اعلام کرد و گفت: حاکمان بحرین با دستور مستقیم از آمریکا به زندانی کردن مردم خود و حامیان حجاب پرداختند و این روند ظالمانه همچنان ادامه دارد.

وی در ادامه خطبه‌ها ولادت حضرت زینب (س) را تبریک گفت و با معرفی آن بانوی بزرگ به عنوان قدرت روحی حضرت امیرالمومنین (ع) و حضرت زهرا (س) و پرورش یافته خانه وحی از حضرت زینب به عنوان الگوی شایسته و جاودانه برای زنان معاصر یاد کرد.

وی با تجلیل از روز شهدا و سالروز تاسیس بنیاد شهید به فرمان امام راحل با ذکر دو روایت نبوی و علوی در مورد شان بلند شهدا صحبت کرد.

انتهای پیام/62001/ی40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول