اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت قلعه‌رئیسی:

رفع مشکلات معیشتی پرستاران اولویت نخست مسئولان شود

امام جمعه موقت قلعه رئیسی گفت: لازم است به جهت خدمات طاقت‌فرسا، رفع مشکلات معیشتی پرستاران اولویت نخست مسئولان باشد.

رفع مشکلات معیشتی پرستاران اولویت نخست مسئولان شود

به گزارش خبرگزاری فارس از چاروسا، حجت‌الاسلام سید مهدی افراز ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر از نمازگزاران خواست که تقوای الهی را یک اصل در زندگی و رفتار خود بدانند.

امام جمعه موقت قلعه رئیسی اظهار کرد: دو نوع جبهه‌گیری در برابر حق داریم که یکی از طرف سران کفر که در ماجرای فتح مکه و فتح قله خیبر و دیگری جبهه نفاق است.

افراز افزود: باید در جبهه نفاق بسیار مراقب باشیم زیرا کسانی که گرفتار شدند از طیف مسلمان هم بودند.

امام جمعه موقت قلعه‌رئیسی تصریح کرد: اگر ایمان به غیب در وجود ما در حال کمرنگ‌ شدن باشد امکان سقوط در ورطه جبهه نفاق زیاد است.

حجت‌الاسلام افراز در ادامه به نشانه‌های این جبهه اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین نشانه‌ها این است که تظاهر دینی در بین آن‌ها زیاد است.

خطیب جمعه قلعه‌رئیسی در خطبه دوم به ولادت حضرت زینب و روز پرستار اشاره کرد و گفت: امروز میلاد با سعادت اسوه صبر و پایداری حضرت زینب است که روز پرستار نامیده شده و در این روز بانویی پا به عرصه وجود گذاشت که آموزگار ایثار و فداکاری بود.

افراز اذعان داشت: حضرت زینب توانست بعد از واقعه عاشورا از بازماندگان این واقعه به نیکی پرستاری کند و لقب بزرگ پرستار همیشه تاریخ را زیبنده خود کند.

امام جمعه موقت قلعه‌رئیسی گفت: نام زینب این پرستار جاودانه همیشه بر تارک زمان می‌درخشد و همگان را به یاد صبر و مقاومت و ایثار می‌اندازد.

افراز در خصوص هدف از نامگذاری این روز به نام روز پرستار گفت: یکی به دلیل مقام شامخ حضرت زینب و دیگری الگوسازی در جامعه است و هدف دیگر تشکر از زحمات و نقش پرارزش پرستاران در جامعه است.

حجت‌الاسلام افراز خاطرنشان کرد: پرستاران با اقتدا به حضرت زینب و الگو قرار دادن آن بانوی بزرگ زندگی و شغل خود را با برکت کنند مخصوصا در زمینه حجاب که آن حضرت الگوی جاودانه حجاب است.

امام جمعه موقت قلعه رئیسی در ادامه گفت: پیامبر پرستار را روز قیامت همنشین با حضرت ابراهیم می‌داند و در هر حدیثی می‌فرماید هر کس یک شبانه‌روز از بیماری پرستاری کند خداوند او را با حضرت ابراهیم محشور می‌کند.

انتهای پیام/82009/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول