اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با وجود گذشت 20 ماه

شهدایی که هنوز آرامگاه ندارند/مسئولان همچنان بی‌تفاوت

پیکر سه شهید گمنام سی ام خرداد سال گذشته در شهرستان بناب تشییع و پس از سه روز تعلل در پارک فدک به خاک سپرده شدند اما با وجود گذشت 20 ماه از زمان تدفین این شهدا هنوز هیچ اقدامی برای احداث آرامگاه مناسب برای آنان صورت نگرفته است.

شهدایی که هنوز آرامگاه ندارند/مسئولان همچنان بی‌تفاوت

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، ناصر بزازبنابی بخشدار مرکزی بناب ظهر امروز در جلسه ستاد ساماندهی شئونات فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی شهرستان بناب اظهار کرد: در سال‌های گذشته نیز شاهد تقارن ایام سوگواری با جشن‌های سنتی بوده‌ایم که در این گونه موارد مردم واقعاً حرمت ارزش‌های دینی را بدون هیچ تأکیدی حفظ کردند.

وی افزود: باید به زیرساخت‌های جامعه توجه جدی داشته باشیم و بر روی ترویج فضایل فرهنگی و دینی در بین آحاد مردم پافشاری کنیم.

مسئول فرهنگی سپاه ناحیه بناب نیز در این نشست با انتقاد از عدم توجه مسئولان نسبت به احداث آرامگاه شهدای گمنام این شهرستان گفت: متأسفانه شهرداری به مکان مقدس دفن سه شهید گمنام در پارک فدک این شهرستان اهمیتی نمی‌دهد، در حالی که حداقل باید به فضاسازی اطراف آن توجه کند.

یحیی حیدری از شهرداری بناب خواست در آستانه تعطیلات نوروزی به مزار شهدای گمنام که هنوز آرامگاه مناسبی برای آنها احداث نشده، متناسب با شأن و منزلت آنها رسیدگی کند.

مسئول فرهنگی، اجتماعی سپاه ناحیه بناب با اشاره به تقارن ایام فاطمیه با عید نوروز افزود: باید حال و هوای ایام فاطمیه در برنامه‌های عید نوروز دیده شود.

رئیس اتاق اصناف بناب نیز از فضاسازی بازار درطول ایام فاطمیه در سطح بازار این شهرستان خبر داد و گفت: تعطیلی 15 باب مغازه از یک صنف در عرض یک روز مناسب نیست.

نادر ورشوی افزود: در آستانه عید نوروز که اوج فعالیت اصناف محسوب می‌شود، تعطیل کردن 15 باب مغازه در یک روز حرکت خوب و پسندیده‌ای نیست.

وی با بیان اینکه هم اکنون 5 هزار نفر در سطح شهرستان بناب به عنوان اصناف و بازاری فعالیت می‌کنند، افزود: اقتصاد بناب به وسیله همین قشر عظیم و زحمتکش اصناف می‌چرخد و آنها به حمایت و محبت مسئولان نیازمند هستند.

رئیس اتاق اصناف بناب در عین حال تأکید کرد: شهرداری باید در تعطیلی این مغازه‌ها هماهنگی لازم را با اتاق اصناف انجام می‌داد.

وی تصریح کرد: این نوع برخورد با اصناف معقول و منطقی نیست.

عبدالرحمانی مسئول بسیج خواهران سپاه ناحیه بناب نیز با بیان اینکه فضای آزاد جوابگوی نیازهای خواهران در ایام و مناسبت‌های مختلف نیست، گفت: احداث حسینیه در این شهرستان مخصوص خواهران از ضروریات است که امیدواریم مسئولان شهرستان نسبت به احداث چین محلی در این شهرستان اهتمام کنند.

وی گفت: از آنجایی که اکثریت شهرهای کشور دارای حسینیه مخصوص خواهران هستند، ولی بناب با پیشینه مذهبی فاقد حسینیه خواهران است.

 پیکر سه شهید گمنام سی ام خرداد سال گذشته در شهرستان بناب تشییع و پس از سه روز تعلل در پارک فدک به خاک سپرده شدند که با وجود گذشت 20 ماه از زمان تدفین شهدای گمنام هنوز هیچ اقدامی برای احداث آرامگاه مناسب برای این شهدا صورت نگرفته است.

انتهای پیام/60001/ت40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول