اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سراوان:

قطع درختان به بهانه ساخت و ساز مغایر با آداب اسلامی است

امام جمعه سراوان بر حفظ و نگهداری از درختان تاکید کرد و قطع درختان به بهانه ساخت و سازها را مغایر با آداب اسلامی دانست.

قطع درختان به بهانه ساخت و ساز مغایر با آداب اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سراوان، حجت‌الاسلام غلامرضا دهقان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در سراوان ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوا، روز احسان و نیکوکاری و درختکاری را تبریک گفت و اظهار داشت: بی گمان احسان و نیکوکاری ویژه انسان‌هایی است که در مسیر هدایت قرار گرفته و کمال را از خداوند می‌جویند.

امام جمعه سراوان افزود: دوری از خصلت‌های ناپسند موجب می‌شود تا دست کمک و یاری دیگرانی که به سوی ایشان دراز شده را بفشارند و به آنان یاری و مدد رسانند.

وی اذعان داشت: ریشه و منشأ نیکوکاری را باید در ایمان حقیقی افراد دانست؛ زیرا تنها مؤمنان با پذیرش خالقیت و ربوبیت الهی و نیز باور به روز رستاخیز و مسئله پاداش و کیفر در آخرت است که به احسان روی می‌آورند و به عنوان بنده خاص الهی در خدمت به دیگران می‌کوشند و از هیچ کوشش و تلاشی برای رفع و دفع نیازهای متنوع دیگران دست نمی‌شویند.

خطیب نماز جمعه سراوان بیان کرد: مؤمن به عنوان وظیفه شرعی و اخلاقی بر خود فرض می‌بیند تا به دیگر آفریده‌های الهی نیکی کند تا شرایط مناسبی برای دستیابی به هدایت الهی و رشد و تکامل فراهم آید و دیگران نیز بتوانند در مسیر تکامل قرار گیرند و به سعادت دست یابند.

دهقان خاطرنشان کرد: درختکاری یکی از سنت‌های پسندیده‌ای است که در دین مبین اسلام به ویژه از سوی پیامبر(ص) و ائمه معصومین (ص) سفارش‌های موکدی بر آن شده است.

وی افزود: آثار و برکات وجود درخت بسیار زیاد است، آثاری چون تصفیه هوا، جذب باران، جلوگیری از بروز سیل، جلوگیری از حرکت شنزارها، حفظ و دوام خاک و همچنین بهره‌های اقتصادی بسیاری مانند استفاده از چوب درخت در صنایع مختلف، میوه درختان و غیره که نشان از اهمیت درخت و درختکاری دارد.

 

امام جمعه سراوان بیان کرد: برخلاف تاکیدات بسیار و سفارشی که در اسلام بر ضرورت حفظ و نگهداری از درختان شده است، ولی این امر مورد بی‌مهری برخی از مردم قرار گرفته و باعث از بین رفتن جنگل‌ها، باغات و درختان شده است.

قطع درختان به بهانه ساختن برج‌ها، راه‌ها و حذف جنگل‌ها برای استفاده بی‌رویه از چوب آن باعث، وارد شدن خسارت‌های بسیار زیادی به منابع طبیعی می‌شود که این مسئله با سنت و آداب اسلامی مغایرت دارد.

امام جمعه شهرستان سراوان با توجه به دیدار مقام معظم رهبری با اعضای مجلس خبرگان اعلام داشت: تاکید مقام معظم رهبری توجه مسئولان فرهنگی به مسائل فرهنگی بود و این در شرایط حساس کنونی وظایف آنها را چند برابر می‌کند.

انتهای پیام/75004/ر40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول