اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت دهدشت:

خانواده شهدا پیام‌آوران خون شهدا به نسل‌های آتی هستند

امام جمعه موقت دهدشت گفت: خانواده شهدا پیام‌آوران خون شهدا به نسل‌های آتی هستند.

خانواده شهدا پیام‌آوران خون شهدا به نسل‌های آتی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، حجت‌الاسلام سید عبدالمطلب تقوی ظهر امروز در خطبه اول نماز جمعه دهدشت، اظهار داشت: رعایت تقوای الهی و ترک معصیت عامل رستگاری انسان است.

امام جمعه موقت دهدشت با تبیین اهمیت نماز به تشریح فلسفه اقامه نمازهای پنج‌گانه پرداخت و تصریح کرد: یاد خدا بهترین وسیله براى خویشتن‌دارى و کنترل غرایز سرکش و جلوگیرى از روح طغیان است و نمازگزار همواره یاد خدا را در دل خود زنده نگه می‌دارد.

تقوی، نماز را باعث سنجش میزان خشوع در برابر پروردگار دانست و افزود: نماز واقعی باید با خشوع و خضوع همراه باشد و لازمه فراهم شدن خشوع، شناخت عظمت خداوند است.

امام جمعه موقت دهدشت با بیان اینکه انسان غافل از خدا در عاقبت اعمال و کردار خود نمى‌اندیشد و براى ارضاى تمایلات و غرایز سرکش خود حد و مرزى را نمى‌شناسد ابراز داشت: این نماز است که او را در شبانه روز پنج بار به یاد خدا مى‌اندازد و تیرگى غفلت را از روح و روانش پاک مى‌کند.

تقوی در خطبه دوم نماز جمعه دهدشت با اشاره به مناسبت‌های هفته پیش‌رو، با تبریک سالروز ولادت با سعادت حضرت زینب(س)، به تبیین فضایل آن حضرت پرداخت و گفت: حضرت زینب(س) علاوه بر سرپرستی از یتیمان، پرستار امام سجاد(ع) بود و به خاطر احترام به پرستاران که کارشان مهم است، این روز به روز پرستار نامگذاری شده است.

خطیب موقت جمعه دهدشت تصریح کرد: کسانی‌که زینب‌وار پرستاری کنند و علاوه بر پرستاری،در کارهای خود به حضرت زینب(س) اقتدا کنند اگر غذایی به بیمار بخورانند به آن‌ها میوه بهشتی وعده داده شده‌ است.

تقوی، سالروز تأسیس بنیاد شهید در سال 57 را یادآور شد و خاطرنشان کرد:بعد از قیام 15 خرداد به فرمان امام راحل بنیاد شهید به طور رسمی تأسیس شد.

معاون تبلیغات اسلامی کهگیلویه، خانواده شهدا را پیام‌آوران خون شهدا به نسل‌های آتی خواند و افزود: بنیاد شهید برای صیانت و بزرگداشت معنویت خانواده شهدا تأسیس شد.

تقوی در بخش دیگری از خطبه دوم سخنان رهبر انقلاب در جمع اعضای مجلس خبرگان رهبری را متذکر شد و نکات مهم عنوان شده در این دیدار را به مردم گوشزد کرد.

امام جمعه موقت دهدشت هم‌چنین با یادآوری روز درختکاری و سالروز تأسیس کمیته امداد از خدمات صورت گرفته در این دو حوزه از شهرستان تقدیر کرد.

انتهای پیام/82016/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول