اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت ورامین:

تنها دغدغه برخی مسئولان فرهنگی آزادی فیس‌بوک است

امام جمعه موقت ورامین گفت: متأسفانه تنها دغدغه برخی از مسئولان علیرغم تأکیدهای مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به مسائل فرهنگی، آزادی فیس‌بوک است.

تنها دغدغه برخی مسئولان فرهنگی آزادی فیس‌بوک است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی در خطبه‌های نماز جمعه ورامین پس از توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: مولای متقیان فرمودند «متقین کسانی هستند که آرزوهای آنها نزدیک است»، یکی از آفتی که سعادت بشر را تهدید می‌کند آرزوهای طولانی است.

* سبک زندگی اسلامی

امام جمعه موقت ورامین با اشاره به ادامه بحث سبک زندگی اسلامی در خطبه‌های نماز جمعه اظهار داشت: عمل، کردار، خلقیات نفسانی و ... انسان متقی با خداترسی سازگار است.

وی در ادامه با بیان روایاتی از معصومین (ع) در ارتباط با سبک زندگی اسلامی بیان کرد: امروز باید با توجه به روایات ائمه معصومین (ع) و تأکید آنها در زندگی سعادتمندانه الگوها و مصادیقی که دین مبین اسلام برای زندگی سعادتمندانه بشریت مورد تأکید قرار داده است، توجه کنیم.

امام جمعه موقت ورامین در ادامه با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و تأکیدات معظم‌له به مباحث فرهنگی گفت: امروز متأسفانه برخی از مسئولان به جای توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری تنها دغدغه آنها آزادی فیس‌بوک شده است.

محمودی افزود: توجه به مبانی زندگی بر اساس تعالیم اسلام مهم است، توجه به دین و مبانی دینی بسیار مهم است، خداوند برای هدایت بشر پیامبران را فرستاد و تعالیم حیات‌بخش خود را نازل کرد تا بشر در مسیر سعادت گام بردارد، انسان دین‌دار است که در مسیر سعادت گام بر می‌دارد.

وی اظهار داشت: دین مورد قبول فقط اسلام است، با آمدن اسلام تمام ادیان پیشین منسوخ شد و دیگر حجت نیست، همان‌طور که در زمان حضرت عیسی دین حضرت موسی دیگر حجت نبود، بنابراین قرآن کریم با کمال صراحت بیان می‌کند «ان الدین عندالله الاسلام».

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران گفت: امروز با آمدن پیامبر اسلام و نزول قرآن کریم آن ادیان پذیرفتنی نیست و هرکس بخواهد آیین توحیدی داشته باشد باید اسلام بیاورد خصوصا اینکه در کتب آسمانی و انجیل وعده آمدن پیامبر آخرالزمان داده شده و نام «احمد» آمده است.

محمودی با اشاره به روایتی از امام علی (ع) افزود: پیرو دین باشید، هر چه بیشتر دنبال دنیا بروید دین کم‌رنگ‌تر می‌شود، صفات زشت اخلاقی انسان را از دین دور می‌کند، اگر اعتقادات یک فرد در معرض ویرانی قرار گرفت چه می‌خواهد بکند.

مرگ بر آمریکا جزو دین ما است

امام جمعه موقت ورامین با بیان حدیثی از امام صادق (ع) اظهار داشت: «کسی که خود را به ولایت پیشوای ستمگر غیر خدایی ملزم کند دین ندارد»، باید هم اهل ولایت باشی هم اهل برائت، آن‌هایی که می‌گویند چرا مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و ... می‌گویید، دین یعنی حب و بغض و برائت از نفاق، مرگ بر آمریکا جزو دین ما است.

این مسئول تصریح کرد: سعی کنیم دین و اعتقاداتمان را محکم کنیم که اگر دین محکم شد اگر امواج مخرب ماهواره تمام زندگی ما را فرا گیرد دینمان را از دست نمی‌دهیم، اگر تربیت دینی محکم در خانه‌های ما باشد مشکلی نخواهیم داشت و اگر نه جوان ما با یک پیامک، اشاره، فیلم و ... منحرف می‌شود.

پرستاران قدر خود را بدانند

وی در خطبه دوم نیز پس از توصیه به تقوا به سالروز ولادت حضرت زینب (س) اشاره و تصریح کرد: زینب کبری (س) شیرزن کربلا، ام‌الشهید، مدافع ولایت بود، زینب پرستار زین‌العابدین (ع) در کربلا است و به همین مناسبت امروز روز پرستار است.

محمودی گفت: پرستاران حرمت بیماران را حفظ کنند و قدر خود را بدانند، به‌ویژه در آستانه روز شهدا، آن‌هایی که پرستار جانبازان و قطع نخاعی‌ها هستند بیشتر قدر خود را بدانند.

روز درختکاری و منابع طبیعی

امام جمعه موقت ورامین ضمن اشاره به روز درختکاری و منابع طبیعی گفت: امام صادق (ع) فرمود «کشت کنید و درخت بکارید به خدا قسم آدمیان کاری بهتر از این نکردند»، با کسانی که منابع طبیعی را از بین می‌برند مطابق قانون برخورد شود.

سالگرد درگذشت مدافع حجاب آیت‌الله بافقی

محمودی سالگرد درگذشت فقیه مجاهد آیت‌الله بافقی را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: این آیت‌الله مدافع حجاب بود، تبعید شد، کتک خورد اما تاریخ نام مرحوم بافقی را از یاد نخواهد برد، درس امر به معروف و نهی از منکر را به ما داد، امروز هم از این فریضه غافل نشویم.

این مسئول افزود: این فقیه شجاع با شجاعت تمام در برابر ترویج بی‌حجابی توسط رضا شاه ایستاد.

روز شهدا و سالروز تاسیس بنیاد شهید

خطیب امروز نماز جمعه ورامین با بیان اینکه 22 اسفند روز شهدا و تاسیس نهاد بنیاد شهید است، گفت: ببینیم شهدا در چه راهی رفتند و ما به چه راهی می‌رویم، چرا از شهدا فاصله گرفتیم، فرهنگ شهادت را حفظ کنیم، به بهانه روز شهدا به خود بیاییم.

وی اظهار داشت: اگر راه شهدا و امام بزرگوار را گم کنیم مشخص نیست سرانجام کارمان چه خواهد شد.

لجن‌پراکنی برخی بازماندگان فتنه 88 را نمی‌پذیریم/فتنه 88 حاصل قدرت‌پرستی و دنیاپرستی بود

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران سالروز وقوع جنگ جمل را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: در این جنگ 5 هزار نفر از اصحاب حضرت علی (ع) به شهادت رسیدند، پول‌پرستی، طرفداری از تبعیض، مقام‌پرستی از دلایل وقوع جمل بود، قدرت‌پرستی کاری کرد که یاران دیروز علی (ع) دشمنان امروز علی (ع) شدند و خون هزاران مسلمان بر زمین ریخته شد.

محمودی تصریح کرد: در فتنه سال 88 هم دقیقا همین انگیزه‌ها بهانه سران فتنه شد، امروز هم برخی بازماندگان آن‌ها در برخی شهرها به راه افتاده و به لجن‌پراکنی مشغولند.

وی عنوان کرد: البته ملت ایران ثابت کرده با بصیرت خود توطئه‌های آن‌ها را خنثی کرده و امروز هم اگر این عناصر در برابر ولایت بایستند ملت ایران آنها را از کردار خود پشیمان می‌کند و این لجن‌پراکنی‌ها را نخواهند پذیرفت.

فرمایشات حکیمانه رهبری در دیدار خبرگان ملت

وی فرمایشات حکیمانه رهبری در دیدار خبرگان ملت را مورد اشاره قرار داد و گفت: فرمایشات حکیمانه مقام معظم رهبری در دیدار خبرگان بسیار پندآموز است، ایشان فرمودند دشمن هرگز با ما دوست نمی‌شود، برخی به لبخندهای دشمنان امید نبندند، آمریکایی‌ها و غربی‌ها جز زورگویی اندیشه‌ای در سر ندارند، همین اوکراین را ببینید چطور با پول و جنگ روانی دولتی را ساقط کردند.

این مسئول ادامه داد: ملت ایران همواره آمریکا را دشمن درجه یک خود دانسته و همانند 35 سال گذشته همواره در برابر آمریکای جهان‌خوار ایستادگی خواهد کرد.

دغدغه‌های رهبری با مواضع کلامی مرتفع نمی‌شود، عمل باید کرد

محمودی اظهار داشت: نکته دیگر در دیدار رهبری عزیز در دیدار خبرگان نگرانی رهبری و خبرگان ملت در مسائل فرهنگی است، برخی مسئولان کشور مسائل فرهنگی را به بازی و شوخی گرفتند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران گفت: برطرف کردن دغدغه‌های فرهنگی با مواضع کلامی برطرف نمی‌شود، عمل می‌خواهد، منفعل وارد نشوید، برخی دانشگاه‌ها وضعیت اسفبار موجود را اصلاح کنند، ما معتقدیم با اتکا به فرهنگ عاشورا پرچم این انقلاب به دست مهدی آل محمد (عج) تحویل خواهد گردید.

تنها دغدغه برخی مسئولان فرهنگی آزادی فیس‌بوک است

امام جمعه موقت ورامین با اشاره به مواضع و دغدغه‌های برخی مسئولان فرهنگی گفت: اصلا مردان سیاست در برابر درخواست مراجع، دلسوزان و ... در مورد اجرای اصل 8 قانون اساسی بی‌تفاوت هستند، گویا برخی کرند و اصلاً نمی‌شنوند.

این مسئول عنوان کرد: متاسفانه تنها دغدغه برخی مسئولان فرهنگی آزادی فیس‌بوک و آزادی فلان خواننده با آن مواضع خاص است، این مواضع برای مسئولانی که در کشور شهدا و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام مسئولیت دارند، خجالت‌آور است.

همایش فاطمیون پنج‌شنبه آینده

وی در ادامه به ایام شهادت حضرت زهرا (س) اشاره کرد و افزود: در پنجشنبه آینده همایش فاطمیون با حضور متفکر جهان عرب استاد عصام‌العماد در همین مسجد برگزار می‌شود.

مسئولان منطقه پیگیر مشکلات هستند/مردم مطالبه کنند

امام جمعه موقت ورامین با اشاره به مسائل منطقه و شهرستان تصریح کرد: امیدواریم پیگیری نماینده محترم، امام جمعه محترم و فرماندار عزیز بتواند گره‌های این منطقه را باز کند شما عزیزان هم حمایت و مطالبه کنید.

گلایه شهروندان از اوباش

خطیب امروز جمعه ورامین در پایان گفت: در بحث موارد اجتماعی نیز برخی گله‌ها در مورد اوباش وجود دارد، باید عزیزان ما در نیروی انتظامی با برخورد قاطع، بازدارنده و با کمال قاطعیت با کسانی که نظم اجتماعی را از بین می‌برند و ناامنی ایجاد می‌کنند، برخورد کنند.

انتهای پیام/ 2462/ل40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول