اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده هنگ مرزی ارومیه خبر داد

برق‌رسانی به دو پاسگاه مرزی ارومیه

فرمانده هنگ مرزی ارومیه از برق‌رسانی به دو پاسگاه مرزی این شهرستان خبر داد.

برق‌رسانی به دو پاسگاه مرزی ارومیه

شهروز رحمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: این انتظار از مقامات استان به ویژه ارومیه وجود دارد که در جبران ایثار و فداکاری مرزبانان برای ایجاد و توسعه خدمات در مناطق مرزی اهتمام کنند.

وی ضمن تقدیر از کارشناسان اداره برق ارومیه برای برق‌رسانی به دو پاسگاه حوزه این هنگ ادامه داد: برق‌رسانی به مناطق مرزی در فصل زمستان و ایام سرد نباید کار ساده تلقی شود.

فرمانده هنگ مرزی ارومیه خاطرنشان کرد: به معنای واقعی برق‌رسانی به پاسگاه‌های مرزی در ایام بارش برف کاری پرمشقت است، از نزدیک تلاش و زحمات مهندسان اداره برق و مرزبانی را شاهد بودیم.

رحمانی، برق‌رسانی به مناطق کوهستانی را کاری دشوار و طاقت‌فرسا دانست و توضیح داد: کارشناسان اداره برق و مرزبانی برای انجام امور فنی با وجود سرما و برودت هوا از تیر برق بالا رفتند، از شدت سرما سر انگشتان مهندسان به تیر برق چسبید.

فرمانده هنگ مرزی ارومیه خاطرنشان کرد: انگشتان آنها به تیر برق چسبید و نمی‌توانستند جدا کنند زیرا اگر با قدرت دست‌شان را جدا می‌کردند پوست دست‌شان به تیر چسبیده و زخم می‌شد، اگر هم بنا بود دست‌شان را همان‌طور نگه دارند معلوم نبود تا کی باید در بالای تیر بمانند تا دمای هوا بهبود یابد.

وی با اشاره به اینکه با مصائب و سختی فراوان به این پاسگاه برق‌رسانی شد خاطرنشان کرد: هم‌اکنون مرزبانان این دو نقطه از نعمت برق برخوردار هستند، زیرا کارشناسان به دلیل برودت هوا برق‌رسانی را به فصول گرم موکول نکردند.

رحمانی با خطاب قرار دادن مسئولان شکل‌گیری چنین عزم راسخ و روحیه ایثارگری برای رفع مشکلات مناطق مرزی را خواستار شد و اظهار داشت: به رغم کمبود منابع مالی می‌توان در سایه تعامل مشکلات و مسائل را رفع کرد.

فرمانده هنگ مرزی ارومیه با اشاره به اینکه مرزبانان در بعضی یگان‌ها به دلیل نبود برق از فانوس استفاده می‌کنند، خاطرنشان کرد: با استفاده از فانوس به برجک ها و ... سرکشی می‌کنند، که فانوس در اثر طوفان نیز خاموش می‌شود بنابراین باید برای رفع این مشکل چاره اندیشی شود.

انتهای پیام/61002/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول