اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ورامین:

اگر حضرت زینب الگو باشد تحریم‌ها بی‌اثر می‌شود

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین گفت: اگر حضرت زینب الگو باشد تحریم‌ها بی‌اثر می‌شود.

اگر حضرت زینب الگو باشد تحریم‌ها بی‌اثر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا غلامی که به مناسبت روز ولادت حضرت زینب (س) و شهادت حضرت زهرا (س) و ایام فاطمیه قبل از خطبه‌های نماز جمعه ورامین سخن می‌گفت به روز پرستار اشاره کرد و گفت: عزیزانی که خدمت به بیماران و نیازمندان می‌کنند کار آنها بسیار ارزشمند است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین اظهار داشت: اسلام این عزیزان را بزرگ و عزیز می‌داند اما این خدمت‌ها در صورتی ارزشمند است که تحت لقای دین و بر اساس باورهای دینی باشد، خدمتی ارزشمند است و انسان را به اوج می‌رساند و در پرونده انسان به عنوان عمل صالح، ثبت و ضبط می‌شود که همراه دین و انجام تکلیف دینی باشد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: پرستاران باید حضرت زینب (س) را الگوی خود قرار دهند، عرصه خدمت مورد توصیه دین است اما این خدمت در کنار نماز، حجاب، تکالیف شرعی، اهمیت دادن به قرآن و اجرای فرامین آیات الهی ارزشمند است.

* اگر حضرت زینب الگو باشد تحریم‌ها بی‌اثر است

غلامی عنوان کرد: نکته دوم بحث امروز ولادت حضرت زینب (س) است، شیخ بهایی روایتی بیان می‌دارد که از جهتی عظمت و جایگاه حضرت زینب را معرفی می‌کند، وقتی حضرت زینب کبری (س) متولد شد خواستند نام بر این نوزاد بگذارند. آمدند خدمت پیامبر مکرم اسلام (ص). ایشان فرمود من در انتخاب فرزندان فاطمه و علی (ع) بر خدای خودم سبقت نمی‌گیرم. این اسامی باید از طرف ذات اقدس الهی تعیین شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین تصریح کرد: حضرت جبرئیل آمد و گفت: نام این فرزند را زینب بگذارید. پیامبر (ص) تبریک گفت، پرسیدند یا رسول‌الله چه شد که تبریک گفتید، فرمود این دختر کیست که می‌شود زینت پدر.

وی اظهار داشت: این امیرالمومنینی که پر از عظمت است و آن جایگاه را دارد و راه ولایت و محبت امیرالمومنین (ع) است که انسان را به رستگاری می‌رساند اما این دختر می‌شود زینت پدر. بنابراین پیامبر (ص) تبریک گفت، چه زیبا حضرت زینت پدر شد.

این مسئول گفت: پیامبر (ص) کنیه این دختر را ام‌المصائب نهاد و فرمود کسی که بر این زینب در مصائبش گریه کند ثواب گریه بر حسن و حسین است، جامعه بشری باید از این بانو الگو بگیرد، اینها الگو‌های ما هستند، نه تنها بر زنان ما که بر مردان و بشریت الگو و اسوه می‌شوند.

وی اضافه کرد: اگر زینب الگو شد آن وقت تحریم‌ها و تهاجم‌های فرهنگی دشمنان اثر ندارد، اما اگر از زینب (س) فاصله گرفتیم و از حجاب، اخلاق، عبادت و بندگی زینب دور شدیم مشکلات فراوانی خواهیم داشت.

* در ایام سال نو شان ایام فاطمیه رعایت شود

غلامی به ایام فاطمیه اشاره کرد و گفت: قبل از تحویل سال و بعد از تحویل سال عزاداری صدیقه طاهره (س) است به ویژه در این شهری که شهر ولایت، دینداری و شهر شهدای 15 خرداد است توجه کنید، عید یعنی بازگشت به فطرت‌های خدادادی، بله در عید کارهای ارزشمندی مانند صله ارحام، پاکیزگی و نظافت، بهره‌برداری از طبیعت خوب است.

وی ادامه داد: اما در ایام سال جدید توجه داشته باشیم عزاداری حضرت صدیقه طاهره (س) است. مراقب باشیم غضب حضرت زهرا (س) را بر خود جاری نکنیم. با اعمال و رفتارمان همسر ولایت و مادر حضرت مهدی (عج) و ام‌ابیها را نرنجانیم، ایام فاطمیه و عزاداری صدیقه طاهره (س) را آلوده نکنیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین اظهار داشت: نخستین نکته‌ای که در این دید و بازدید‌ها مطرح است بی‌توجهی به پوشش‌ها و محرم و نامحرم است، پوشش دینی و اسلامی باشد، هم لباس‌ها و هم رنگ‌ها مورد توجه است، از جمله محرمات قطعی موسیقی‌های لهوی است که در مجالس و اتومبیل‌ها است.

وی افزود: مصافحه محرم و نامحرم حرام است، این معضلی است که در بین خانواده‌ها، بعضا دیده می‌شود.

نکته بعدی حق‌الناس و ظلم به دیگران است از جمله ورود به زمین کشاورزی مردم بدون مراعات اجازه از صاحب ملک است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین در پایان تصریح کرد: مساجد، هیئت‌های شاخص و خانه‌های متدینین عزای صدیقه طاهره برپا باشد و عرض ادب و ساحت مقدس حضرت ولی عصر (عج) داشته باشیم، در روز شهادت هم شاهد حضور مردم در تجلیل نمادین مراسم حضرت زهرا (س) باشیم.

انتهای پیام/2462/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول