اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در منطنقه عملیاتی دوران دفاع مقدس صورت گرفت

برگزاری پیش‌یادواره شهدای غواص آبی خاکی فارس

فرمانده سپاه فجر استان فارس گفت: در راستای ارج نهادن به مقام شامخ شهدای دفاع مقدس، پیش‌یادواره 2 هزار و 400 شهید غواص آبی خاکی این استان در منطقه اروندرود برگزار شد.

برگزاری پیش‌یادواره شهدای غواص آبی خاکی فارس

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس از شیراز به منطقه جنگی دوران دفاع مقدس، سردار غلامحسین غیب‌پرور پنجشبنه‌شب در حاشیه برگزاری این پیش‌یادواره، در سخنانی اظهار داشت: شلمچه قطعه‌ای از بهشتی است که قدمگاه حضرت مهدی (عج) بوده و ده‌ها رزمنده دوران دفاع مقدس در این محل مقدس به شهادت رسیده‌ا‌ند.

وی با بیان اینکه باید بر این باور بود که شهدا به ویژه شهدای غواص سرفصل معنویت، ایثار و جانفشانی در دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: رزمندگان اسلام نتوانستند در کربلای 4 به اهداف از پیش تعیین شده برسند اما در کربلای 5 لشکر 19 فجر استان فارس توانست 150 کیلومتر به عقبه دشمن نفوذ و جبران این عدم‌الفتح را بکنند.

سردار غیب‌پرور تصریح کرد: فلسفه دوران دفاع مقدس احیای دین و انگیزه‌ای برای رزمندگان اسلامی بود و توانستند با رشادت از رودخانه کم‌عرض اروند که محل اصابت یک‌میلیون گلوله توپ و خمپاره در کمتر از 72 ساعت بود را با قدرت عبور کنند و به پیروزی دست یابند.

وی بیان داشت: تجلیل از رزمندگان و شهدای دوران دفاع مقدس فاتحه‌خانی و مرثیه‌سرایی نیست بلکه احیای اسلام ناب محمدی که در رأس آن ولی فقیه قرار دارد است و باید آن را در برابر توطئه‌های دشمن حفظ و حراست کرد.

فرمانده سپاه فجر استان فارس گفت: نخستین یادواره شهدای غواص آبی خاکی استان فارس در 22 اسفند ماه جاری در شیراز با حضور تعداد کثیری از خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان دوران دفاع مقدس به ویژه شهدای آبی و خاکی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2448/ل30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول