اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قائمیه مطرح کرد

اجرا نشدن مصوبات شورای اداری سال گذشته بخش چنارشاهیجان

امام جمعه قائمیه گفت: با وجود پیگیری‌ها هیچ‌کدام از مصوبات شورای اداری شهرستان کازرون در سال گذشته در بخش چنارشاهیجان اجرایی نشده و در حد وعده باقی مانده است.

اجرا نشدن مصوبات شورای اداری سال گذشته بخش چنارشاهیجان

به گزارش خبرگزاری فارس از کازرون، حجت‌الاسلام قهرمان عباسی عصر امروز در شورای اداری شهرستان کازرون که به ریاست فرماندار و با حضور مسئولان این شهرستان به منظور بررسی مشکلات بخش چنار شاهیجان در قائمیه تشکیل شد، در سخنانی اظهار داشت: بخش چنارشاهیجان از ظرفیت در ابعاد مختلف از جمله استعداد نیروی انسانی، سیاسی و اجتماعی و توانمندی‌های اقتصادی، فرهنگی، مذهبی و ورزشی بسیار عمیق برخوردار بوده که برای بروز این استعدادها و توانمندی‌ها نیاز به توجه ویژه مسئولان است.

وی افزود: خدمات شایسته برخی مسئولان و نیز تحریم‌های غیرانسانی دشمنان را نادیده نمی‌گیریم اما انتظار می‌رود که مسئولان ارشد این شهرستان با تدوین یک برنامه اولویت‌دار و مطالبه‌گرانه و پیگیری‌های مجدانه مشکلات بخش چنارشاهیجان را برطرف کنند.

امام جمعه قائمیه با بیان اینکه بسیاری از نارسایی‌های این بخش بدون سرمایه قابل حل است تصریح کرد: با روحیه جهادی و حزب‌اللهی و به دور از خودبینی و منیت و با اولویت‌بندی و نظارت از سوی مقامات ارشد این شهرستان می‌توان بخش عمده‌ای از مشکلات را حل و فصل کرد.

عباسی به مشکلات پیش روی حوزه فرهنگی در بخش چنارشاهیجان اشاره کرد و بیان داشت: بسیاری از اماکن مذهبی از جمله مساجد و امامزادگان این بخش به خاطر نبود امکانات و متولی فرهنگی با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کند و هیچ‌گونه توجهی به آن نمی‌شود.

وی از نبود فضای مناسب فرهنگی، ساختمان بیت‌الاحزان، خانه عالم در بخش چنارشاهیجان انتقاد کرد و افزود: بیت‌الاحزان افزون‌بر 2 هزار قرآن‌آموز در این بخش تربیت کرده اما ساختمان و محلی برای ادامه فعالیت‌های قرآنی و مذهبی آن وجود ندارد.

امام جمعه قائمیه ادامه داد: از سال 61 تاکنون در بخش چنارشاهیجان نماز جمعه برگزار می‌شود اما با نبود یک مصلای مناسب، دفتر و مکان برای امام جمعه دست و پنجه نرم می‌کند.

عباسی گفت: با توجه به اینکه بخش چنارشاهیجان در مسیر تمام کاروان‌های عتبات عالیات و مسافران نوروزی و تردد به استان‌های همجوار قرار دارد حتی یک مسجد بین‌راهی و یا در مدخل ورودی و یا مرکز این بخش در مسیر وجود ندارد.

وی اضافه کرد: در سال 91 قول اختصاص 20 میلیون تومان اعتبار در حوزه فرهنگی به این بخش از سوی مدیریت ارشد شهرستان کازرون داده شد اما تاکنون این اعتبار محقق نشده است.

امام جمعه قائمیه گفت: بخش چنارشاهیجان افزون ‌بر50 هزار نفر جمعیت دارد اما در هیچ مسجد این بخش به خاطر نبود روحانی، نماز جماعت برگزار نمی‌شود که در این راستا از متولیان اعزام مبلغ درخواست می‌شود حداقل 10 روحانی را به این بخش بفرستند.

عباسی در پایان گفت: مشکلات فراوانی در بخش‌های فرهنگی، عمرانی و اقتصادی در این بخش وجود دارد که امیدواریم مصوبات امروز این شورا اجرایی شود و مانند مصوبات سال گذشته که فقط روی کاغذ ماند، نباشد.

انتهای پیام/2448/ح40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول