اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه ابهر:

فرهنگ ایثار و شهادت در هیچ برهه‌ای از زمان نباید سست شود

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه ابهر گفت: فرهنگ ایثار و شهادت در هیچ برهه‌ای از زمان نباید سست شود.

فرهنگ ایثار و شهادت در هیچ برهه‌ای از زمان نباید سست شود

حجت‌الاسلام حسن بیگدلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: امسال اردوهای راهیان نور همچون سال‌های گذشته با حضور همه اقشار جامعه در شهرستان ابهر برگزار می‌شود.

وی به اهداف برگزاری اردوهای راهیان نور اشاره کرد و بیان داشت: فرهنگ ایثار و شهادت یکی از پایه‌های اساسی دین مبین اسلام است و این اساس و پایه در هیچ برهه‌ای از زمان نباید سست شود.

* لزوم انتقال ایثارگری‌ دوران دفاع مقدس به نسل‌ آینده

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه ابهر بر لزوم انتقال ایثارگری‌های دوران هشت سال دفاع مقدس به نسل‌های آینده اشاره کرد و متذکر شد: در اردوهای راهیان نور و بیان خاطرات دفاع مقدس ایثارگری‌ها، فداکاری و از جان گذشتگی رزمندگان تشریح می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه تشریح عملیات‌های مختلف رزمندگان موجب تقویت روحیه شهادت‌طلبی و از خود گذشتگی بین نوجوانان و جوانان می‌شود، افزود: نسل جدید که در دوران هشت سال دفاع مقدس حضور نداشته و جنگ تحمیلی را درک نکرده‌اند با حضور در مناطق عملیاتی متوجه می‌شوند که رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس با اهدای خون خود نگذاشتند حتی یک وجب از خاک کشورمان به دست دشمن بیفتد.

بیگدلی در ادامه با اشاره به اینکه نسل جدید قطعاً میراث‌دار نسل گذشته است، تصریح کرد: نسل جدید برای دفاع از خود و کشورمان در مواقع جنگ سخت یا جنگ نرم به میدان آمده و جانانه از میهن دفاع می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در دفاع باید هدف و انگیزه کاملا روشن باشد، متذکر شد: به همین علت برای برگزاری اردوهای راهیان نور مخاطبان از بین نسل جوان انتخاب می‌شود و در این اردوها تلاش شده تا جوانان با فرهنگ ایثار، جهاد، شهادت و فداکاری‌های رزمندگان اسلام آشنا شوند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه ابهر ادامه داد: اردوهای راهیان نور تلاش می‌کند جوانان با روحیه جهادی پرورش یابند.

این مسئول به فعالیت‌های فرهنگی در نظر گرفته شده برای زائران توسط سپاه ناحیه ابهر اشاره کرد و یادآور شد: برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی جبهه و جنگ، برگزاری یادواره شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس، دیدار از مناطق تفحصی شهدا، مراسم عزاداری و مناجات، برگزاری مسابقات عکاسی و قصه‌گویی، قرائت ادعیه و نمایشگاه خاطرات و وصیت‌نامه شهدا از برنامه‌های در نظر گرفته شده برای زائران است.

بیگدلی به نقش روحانیون و طلاب در اردوهای راهیان نور اشاره کرد و اظهار داشت: روحانیت وظیفه ذاتی تبلیغ دین و بیان مسائل اعتقادی و احکام را در جمع زائران کربلای جنوب و غرب بر عهده دارند.

وی با اشاره به اینکه تعداد کثیری از روحانیون دوره‌های روایت‌گری یادمان‌ها و مناطق عملیاتی را سپری کرده‌اند، افزود: تعدادی از این روحانیون به عنوان راوی در اردوهای راهیان نور فعالیت می‌کنند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه ابهر در پایان با اشاره به اینکه حضور روحانیون در اردوها فضای معنوی کاروان‌ها را دوچندان می‌کند، متذکر شد: آنها به شبهات سیاسی، اعتقادی و دینی شرکت‌کنندگان در اردوها پاسخ می‌دهند.

انتهای پیام/73008/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول