اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انتقاد ثروتی از دوگانگی در انتصاب فرمانداران خراسان شمالی/ وزیر کشور پاسخ دهد‌

نماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، گرمه، جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی از دوگانگی در انتصاب فرمانداران شهرستان‌های خراسان شمالی انتقاد کرد.

انتقاد ثروتی از دوگانگی در انتصاب فرمانداران خراسان شمالی/ وزیر کشور پاسخ دهد‌

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، موسی‌الرضا ثروتی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از سویی منع به کارگیری نیروهای بازنشسته مطرح و از سوی دیگر برای انتصاب فرمانداران فعالیت در وزارت کشور را مطرح می‌کنند، لیکن در برخی از انتصابات فرمانداران استان چنین چیزی را شاهد نیستیم.

وی افزود: فرمانداری در استان منصوب شده که نه تنها بازنشسته است، بلکه در دستگاه دیگری غیر از وزارت کشور سوابق خدمتی دارد.

ثروتی این اقدام را برخلاف رویه مورد تاکید دولت خواند و گفت: یکی از سوالاتی که از وزیر کشور داشتیم، همین موضوع بود که چرا در انتصابات به این موضوعات توجه نمی‌شود و باید وزیر کشور در این زمینه پاسخ بدهد.

*آمادگی شرکت ایتالیایی برای ایجاد واحد ریل‌سازی در خراسان شمالی

وی در ادامه از آمادگی یک شرکت ایتالیایی برای ایجاد کارخانه ریل سازی در خراسان شمالی خبر داد.

به گفته نماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، گرمه، جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی این شرکت برای احداث کارخانه در منطقه ویژه اقتصادی اعلام آمادگی کرده است.

وی بیان داشت: هم اکنون مذاکرات و بررسی‌های اولیه در این باره از سوی دستگاه‌های متولی در حال انجام است.

* خراسان شمالی 4 هزار دانشجوی دولتی از میانگین کشور کسر دارد

نماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، گرمه، جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بر اساس آمار، استان چهار هزار دانشجو در دانشگاه‌های دولتی از میانگین کشور عقب‌تر و کسری دارد، گفت: پیگیری‌هایی برای افزایش تعداد دانشجویان در دانشگاه‌های دولتی استان داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه دانشگاه بجنورد برای افزایش دانشجو در این دانشگاه کند حرکت می‌کند، افزود: رئیس این دانشگاه مسئله کیفیت را مطرح کرده که البته ما معتقدیم بایستی هم به کیفیت و هم به کمیت توجه شود.

نماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، گرمه، جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون بیرجند هفت هزار دانشجو داشته که دانشگاه بجنورد به نسبت این دانشگاه فاصله معناداری به لحاظ تعداد دانشجو دارد.

* ضرورت تسریع در نصب آیرلس در فرودگاه بجنورد

وی همچنین تسریع در نصب دستگاه آیرلس برای فراز و فرود هواپیماها در فرودگاه بجنورد را ضروری خواند.

ثروتی با اشاره به اینکه برای تسهیل در فراز و فرود هواپیماها در این فرودگاه بخشی از کوه‌های مسیر باند قله برداری شده است، افزود: انتظار می‌رود تا شرکت‌های هواپیمایی پروازهای خود را به این فرودگاه برقرار و یا افزایش دهند.

وی در عین حال از کاهش پروازهای هواپیمایی آسمان در هفته‌های گذشته به فرودگاه بجنورد انتقاد کرد و گفت: این موضوع را از طریق معاون وزیر راه و شهرسازی پیگیری تا این پروازها مجدداً برقرار و یا افزایش یابد.

* نشست مجمع نمایندگان خراسان شمالی با استاندار مفید بود

ثروتی همچنین با مثبت ارزیابی کردن نشست مجمع نمایندگان خراسان شمالی با استاندار گفت: این نشست مفید بود و در آن حدود 30تا 50 موضوع مطرح شد.

وی گفت:جلسه خیلی خوبی بود که شب گذشته به میزبانی استانداری برگزار شد و بی گمان برگزاری این نشست‌ها به نفع استان است.

نماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، گرمه، جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم از نمایندگان به عنوان منتخبان آنان در ابعاد مختلف انتظار دارند یاد آور شد: بایستی با اهتمام مسئولان مسائل و مشکلات بررسی و برای رفع آن تلاش شود.

وی اظهار داشت: برای پیگیری مسائل استان هم در این نشست مقرر شد تا استانداری برای دفتر تهران تعدادی نیروی مامور تأمین کند.

انتهای پیام/63002/‌ش40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول