اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان اوقاف:

مردم گام‌های مثبتی برای احیای سنت وقف برداشتند

رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه با اشاره به اینکه احیای فرهنگ وقف مهم‌تر از وقف است، گفت: مردم گام‌های خوب و مثبتی برای احیای سنت حسنه وقف برداشتند.

مردم گام‌های مثبتی برای احیای سنت وقف برداشتند

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، حجت‌الاسلام علی محمدی عصر امروز در بازدید از امامزاده هفت تن و امامزاده عبدالله(ع) بابل با تبریک میلاد باسعادت حضرت زینب(س) اظهار داشت: هدف از این بازدید تقدیر از متولیان امامزادگان و بقاع متبرکه، بررسی مشکلات و دستور رفع آن است.

وی با اشاره به اینکه بودجه بازسازی بقاع و اماکن متبرکه از دو طریق بودجه دولتی و مشارکت‌های مردمی است، افزود: جای بسی خوشحالی است که مردم  گام‌های خوب و مثبتی برای احیای سنت حسنه وقف برداشتند.

محمدی با بیان اینکه شهرستان بابل بیشترین موقوفات مازندران را دارد، بیان داشت: بابل یکی از شهرهای شاخص کشور است که بیش از چهار دانگ آن وقف است.

رئیس سازمان  اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به اینکه احیای فرهنگ وقف مهم‌تر از وقف است، بیان داشت: متولیان اوقاف نسبت به فرهنگ‌سازی سنت حسنه وقف اقدام کنند.

محمدی با بیان اینکه احیای فرهنگ وقف در کشور آغاز شده و تاکنون اقدامات خوبی نیز انجام شده است از برگزاری پنجمین همایش وقف و رسانه در سراسر استان‌های کشور خبر داد.

وی خطاب به روسای اوقاف شهرها نسبت به اجاره مغازه‌ها با نرخ عادله تاکید کرد و افزود: مسئولان اوقاف باید ارتباط نزدیکی با موجران داشته و برای آنها تشریح کنند که تمام اجازه دریافتی صرف بقاع و اماکن متبرکه می‌شود.

محمدی اذعان داشت: متولیان اوقاف باید براساس قانون و شرع اجاره‌ها را مطالبه و هزینه کنند.

انتهای پیام/86009/ذ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول