اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان کشاورزی تأکید کرد

ضرورت توجه به پژوهش در منطقه جنوب کرمان

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی بر ضرورت توجه به پژوهش در منطقه جنوب کرمان تأکید کرد.

ضرورت توجه به پژوهش در منطقه جنوب کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حجت‎الاسلام حسین سعیدیان بعد از ظهر امروز در آیین گرامیداشت روز درختکاری در این شهرستان اظهار داشت: تمام مخلوقات عالم به ویژه منابع اصلی هوا، آب و خاک در اختیار انسان‎ها قرار گرفته تا به بهترین وجه از آن‎ها بهره‎برداری کنیم.

وی ابراز داشت: ما هرگز متعلق به یک نسل نیستیم و نمی‎توانیم، تمام منابع آن را به نفع نسل خود مصادره کنیم، بلکه وظیفه داریم تا از منابع موجود به اندازه نیاز استفاده کرده و بدانیم که نسل‎های آینده نیز از آن‎ها حقی دارند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، منابع طبیعی را از ابتدا تا پایان جهان متعلق به تمام نسل‎ها ذکر و تصریح کرد: باید ما نسبت به زیاده‎روی در منابع و عدم فعالیت‎های پژوهشی در نوع استفاده و ارتقا منابع پاسخگو باشیم.

سعیدیان افزود: اگر در برهه‎ای از زمان استفاده به‎گونه‎ای باشد که موجب تخریب و یا تضییع منابع طبیعی شود، ما نسبت به آن مسئول هستیم، بنابراین باید در موقعیت کنونی برنامه‎ریزی، پژوهش‎های مناسب و استفاده صحیح از منابع را در دستور کار خود قرار دهیم تا دیگران در آینده از این نتایج ما برای بهبود وضع طبیعی انفال استفاده کنند.

وی با بیان اینکه ما نیز از نتایج پژوهش‎های گذشتگان بسیار استفاده کرده‎ایم، عنوان کرد: منابع طبیعی هم انسان را به توحید می‎رساند و هم به عنوان یک مخلوق باید با آن با احترام برخورد کرد، زیرا روان و روح انسان با طبیعت هماهنگ است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به اینکه میان انسان و طبیعت علقه خاصی وجود دارد، گفت: باید تلاش کنیم به جایگاه‎ پژوهشی و تحقیقاتی برسیم تا بهترین استفاده را از منابع طبیعی ببریم.

سعیدیان با تأکید بر اینکه روش پژوهش‎ها باید به سمت و سویی باشد که قابل استفاده بوده و از بین نرود، بیان داشت: منابع طبیعی یکی از نعمت‎های الهی است و این نعمت‎ها هنگامی سرشار از پاکی و طهارت است که شکرگزار آن باشیم، یعنی علاوه بر استفاده از طبیعت در پی افزایش سرسبزی آن باشیم.

وی با بیان اینکه باید پژوهش در منطقه جنوب کرمان در دستور کار مسئولان قرار گیرد، اذعان داشت: باید به نحوی از منابع طبیعی استفاده کرد که به صورت تعدیل در اختیار ما قرار گیرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با بیان آیات و روایاتی با مضمون حفظ حرمت منابع طبیعی خاطرنشان کرد: کوتاهی و ناملایمات موجود در طبیعت به دلیل کوتاهی و غفلت مردم و مسئولان رخ داده است، پس باید به گونه‎ای حرکت کنیم که پاسخگوی گذشتگان و آیندگان نباشیم.

وی با اشاره به اینکه ایران کشور کم‎آبی است، اظهار داشت: با این حال 11 اقلیم از 13 اقلیم جهان در این کشور وجود دارد که نشان دهنده ظرفیت و استعدادهای فراوان آن بوده و پژوهش‎ها نیز تأثیر به سزایی در آن داشته است.

سعیدیان در پایان با توجه به اینکه علم و پژوهش در دین اسلام بسیار مورد تأکید است، تصریح کرد: استفاده از این دو مقوله در تمام عرصه‎ها موجب پیشرفت شده است که امیدواریم، همچنان ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/80001/ذ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول