اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین سازمان بسیج مهندسین کشاورزی مطرح کرد

استفاده از بسیج برای انتقال دانش کشاورزی به مزارع

جانشین سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی گفت: باید از ظرفیت‌های بسیج برای بهبود تولیدات کشاورزی به ویژه انگور برای انتقال دانش کشاورزی از دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی به مزارع استفاده شود.

استفاده از بسیج برای انتقال دانش کشاورزی به مزارع

جوانمیر عبدالملکی در حاشیه برگزاری نخستین نشست هم‌اندیشی انگور که در سالن اجتماعات شهدای سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: در حوزه کشاورزی باید از تشکیل شرکت‌های تولیدی و تعاونی‌ها در راستای گسترش تولید و اشتغال حمایت‌های قانونی و معنوی به عمل آید.

وی افزود: با این نگاه و ساختار نظام‌مند، سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی با توجه به وظیفه ذاتی خود در عرصه جهاد اقتصادی و اقتصاد کشاورزی طرح‌هایی را در نظر گرفته و برنامه‌هایی را اجرا کرده است که با کمک اعضا و مهندسان برای اجرای آن تلاش می‌شود.

جانشین سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی ادامه داد: افزایش تولید و علمی کردن کشاورزی در نقطه شروع نیازمند تدوین طرح‌ها، برنامه‌ها و دستورالعمل‌های صحیح و جامع است که هم اکنون برای 20 محصول این دستورالعمل تهیه شده است.

عبدالملکی اضافه کرد: با تلاش کارشناسان طرح تهیه دستورالعمل‌های محصول‌محور، در تدوین برنامه‌ها و تولید فنی محصول توان تمام عوامل تولید شامل کشاورزان، مروجان، پژوهشگران و استادان دانشگاه‌ها به کار گرفته می‌شود تا با استفاده از این روش‌ها بتوان تفاوت اساسی بین کشاورزان نمونه و عادی اعمال کرد.

جانشین سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی با تأکید بر اینکه علم باید از پژوهشگران و مدرسان در دانشگاه‌ها به کشاورزان در مزارع انتقال یابد، عنوان کرد: در این راستا باید از ظرفیت‌های بسیج استفاده کرد و افرادی از پایگاه‌های بسیج روستایی تا مراکز استان‌ها در تمام سطح کشور نظرات و تجربه‌های خود را ارائه و اعضای شوراها برای آن تصمیم گیری می‌کنند.

وی در پایان یادآور شد: دامنه حمایت‌های این سازمان از کشاورزان و فعالان این عرصه این نیست که آنچه امروز کارشناسان بر آن مهر تایید می‌زنند برای همیشه ثابت بماند؛ بلکه در سال‌های آتی دوباره گروه‌های علمی آن را بازبینی و به روز رسانی می‌کنند.

انتهای پیام/77011/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول