اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم کاشمر:

توسعه پایدار بدون منابع طبیعی تجدید شونده امکان‌پذیر نیست

نماینده مردم کاشمر گفت: توسعه پایدار بدون متغیر منابع طبیعی تجدید شونده امکان‌پذیر نیست.

توسعه پایدار بدون منابع طبیعی تجدید شونده امکان‌پذیر نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، محمد اسماعیل‌نیا ظهر امروز در آئین کاشت درختان کاج در مجتمع کشت و صنعت پیشرو صالح کاشمر اظهار داشت: اگر جنگل‌ها و فضای سبز در روی کره زمین تضعیف شوند حیات انسان به خطر می‌افتد.

وی با تاکید بر این که حذف هرگونه گیاهی منجر به یک ضرر جدی به سلامت می‌شود یادآور شد: خوشبختانه در مناطق مختلف کشور قابلیت‌های خوبی در راستای توسعه و گسترش جنگل، مراتع و فضای سبز وجود دارد به همین دلیل باید ضمن حفاظت و حراست از این منابع در راستای تقویت و گسترش آن گام برداریم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که حفظ منابع طبیعی نباید در حد شعار باشد بلکه باید با برنامه‌ریزی دقیق آن را عملیاتی نمود تصریح کرد: از این سرمایه بزرگ باید به صورت جدی حفاظت و حراست کرد چرا که باورمان این است با مدیریت صحیح و استفاده از گونه‌های مختلف گیاهی و بهره‌گیری از روش‌های نوین آبیاری شاهد توسعه فضای سبز باشیم.

وی با بیان این‌که توسعه پایدار بدون متغیر منابع طبیعی تجدید شونده امکان‌پذیر نیست؛ خاطر نشان کرد: حرکت تمام چرخ‌های کره زمین به منابع طبیعی تجدید شونده بستگی دارد و به همین دلیل است که آیات و احادیث متعددی در اهمیت آن آمده است.

اسماعیل‌نیا با اشاره به این‌‌که بسیاری از گیاهان، ضدعفونی کننده قوی هستند؛ ابراز داشت: گونه‌های گیاهی به عنوان قویترین داروی درمان‌کننده بیماری‌های عفونی به شمار می‌روند که بدون استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها می‌توان یک بیمار را درمان کرد.

انتهای پیام/2202/ط20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول