اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نخست وزیر چچن:

چچن به دنبال توسعه تجارت اقتصادی با ایران است

نخست وزیر چچن گفت: جمهوری چچن به دنبال توسعه تجارت اقتصادی با ایران و گیلان است.

چچن به دنبال توسعه تجارت اقتصادی با ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، «روسلان ادیلگریف» بعد از ظهر امروز در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان و جمعی از مدیران کل این استان با ابراز خرسندی از حضور در گیلان اظهار کرد: این نخستین سفر رسمی بنده به ایران و گیلان است اما چند بار به صورت شخصی به ایران آمدم.

وی با بیان اینکه گیلان روابط خوبی با روسیه و آستراخان دارد، افزود: گیلان برای بنده بسیار تاثیرگذار به ویژه در تجارت اقتصادی بود.

رئیس دولت چچن با بیان اینکه گیلان و جمهوری چچن در منطقه بسیار نزدیک به‌هم هستند، تصریح کرد: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بسیاری در این دو استان وجود دارد.

وی برقراری همکاری با گیلان و جمهوری چچن را در توسعه تجارت اقتصادی دو منطقه بسیار مهم دانست و یادآور شد: انتظار می‌رود پس از این سفر هیئت تجاری و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران به جمهوری چچن بیایند و از نزدیک با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان ما آشنا شوند.

ادیلگرف با اشاره به اینکه چچن گام به گام به طرف وضعیت اقتصادی بالا می‌رود، خاطرنشان کرد: جمهوری چچن در تولید محصولات کشاورزی توانایی بسیار بالایی دارد.

وی ساخت‌وساز در بخش گردشگری چچن را رو به پیشرفت و رشد نامید و گفت: به لحاظ تجاری به شدت در حال رشد هستیم.

نخست وزیر چچن از تکنولوژی فناوری ایران و گیلان استقبال کرد و یادآور شد: مایل هستیم این تکنولوژی در کشور ما پیاده شود.

وی افزود: حاضریم از کشور جمهوری اسلامی ایران واردات میوه و اجناس دیگر را داشته باشیم و محصولات خود را به ایران صادر کنیم.

ادیلگریف تبادل تجاری و اقتصادی را از خواسته‌های مهم جمهوری چچن از ایران اسلامی عنوان کرد و یادآور شد: می‌توانیم در این زمینه همکاری‌های بیشتر و بهتری داشته باشیم.

وی همچنین پیشاپیش فرا رسیدن عید نوروز را تبریک گفت.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان نیز در نشست مذکور ظرفیت‌های این استان در بخش‌های مختلف را برشمرد.

هادی تیزهوش‌تابان، با بیان اینکه گیلان رابطه خوبی با استان‌های جنوبی روسیه دارد، اظهار کرد: این ارتباط می‌تواند موثر باشد.

وی از امضای پروتکل همکاری بین گیلان و جمهوری چچن در آینده خبر داد و تصریح کرد: با پیشنهاد استاندار گیلان یک کارگروه اقتصادی برای توسعه روابط تجاری دو استان مذکور تشکیل می‌شود.

*احترام نخست وزیر چچن به ایران اسلامی

به گزارش فارس، نخست وزیر جمهوری چچن به احترام جمهوری اسلامی از زدن کراوات خودداری و سخنان خود را با بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم آغاز کرد.

سرکنسول روسیه در رشت نیز که در نشست مذکور حضور داشت گیلان را به خوبی برای نخست وزیر چچن تعریف کرد و گفت: گیلان از استان‌های مهم ایران است که رابطه خوبی با روسیه دارد.

ماکسیم بارانوف اظهار کرد: گیلان از امروز همتای جدیدی مانند جمهوری چچن برای گسترش تجارت پیدا کرد.

وی تصریح کرد: امکانات و ظرفیت‌های تجاری خوبی در جمهوری چچن و گیلان وجود دارد که در صورت همکاری نزدیک می‌تواند سود خوبی برای هر دو داشته باشد.

همچنین نخست وزیر چچن امروز با استاندار گیلان دیدار و گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/2300/ح40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول