اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر نیرو عنوان کرد

‌آب‌بهای هر مترمکعب 250 تومان ‌/ هزینه تصفیه هر مترمکعب آب 2500 تومان

وزیر نیرو با بیان اینکه ‌آب‌بهای هر مترمکعب 250 تومان است گفت: برای هر متر مکعب آب بیش از 2 هزار و 500 تومان هزینه می‌شود.

‌آب‌بهای هر مترمکعب 250 تومان ‌/ هزینه تصفیه هر مترمکعب آب 2500 تومان

به گزارش خبرگزاری فارس از بردسیر، حمید چیت‌چیان پیش از ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از پروژه ارتقای آب آشامیدنی بردسیر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز شاهد آغاز فعالیت تصفیه‌خانه شهر بردسیر هستیم که با فعالیت این واحد صنعتی تصفیه‌خانه‌، آب شرب مردم شهر و تعدادی از روستاهای اطراف ارتقا‌ پیدا می‌کند.

وی افزود: برای تصفیه ‌هر متر مکعب آب بیش از یک هزار و 800 تومان هزینه می‌شود که‌ تامین آب نیز از طریق پمپاژ و خط لوله و هزینه‌های دیگر حدود 700 تومان هر متر مکعب هزینه دارد.

چیت‌چیان تصریح کرد: بنابراین برای هر متر مکعب آب بیش از 2 هزار و 500 تومان هزینه می‌شود تا خدمت مردم عزیزمان تقدیم شود.

وزیر نیرو عنوان کرد: اما آب‌بهایی که شرکت آب و فاضلاب دریافت می‌کند به ازای هر متر مکعب کمتر از 250 تومان است، یعنی به این ترتیب در واقع یک خدمت بسیار خوب و با قیمت بسیار پایین به مردم ‌تقدیم می‌شود‌.

وی گفت: امیدواریم که همه قدردان نعمت‌های خداوند باشیم و از آب خوب استفاده کنیم و در مصرف آن صرفه‌جویی‌ داشته باشیم تا همه بتوانیم از آب به بهترین نحو استفاده کنیم، زیرا این آب می‌تواند منشأ توسعه و مورد استفاده ‌منابع و کشاورزی قرار ‌گیرد.

‌شهباز حسن‌پور نماینده مردم بردسیر و سیرجان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: با بهره‌برداری از این پروژه مشکل آب شرب بردسیر برای همیشه حل شد و آبی در حد آب معدنی در اختیار دارند و امیدواریم که فاز دوم این مجموعه به زودی به بهره‌برداری برسد.

وی خطاب به وزیر نیرو و مسئولان گفت: شهرستان بردسیر منبع تامین آب شرب دو شهرستان کرمان و رفسنجان است و به این دلیل حفر چاه در شهرستان بردسیر ممنوع شده و تنها مزیت سرمایه‌گذاری در اینجا آب و خاک بردسیر است.

حسن‌پور عنوان کرد: بنابراین با توجه به اینکه بردسیر بالاترین نرخ بیکاری را در استان دارد، تقاضا داریم که کارگروهی برای بررسی و رفع مشکلات شهرستان بردسیر تشکیل شود.

انتهای پیام/80027/ط30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول