اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه فجر فارس خبر داد

افزایش آمار شرکت‌کنندگان در کنگره شعر پاسدار

فرمانده سپاه فجر فارس گفت: آمارها نشان می‌دهد که شرکت‌کنندگان در کنگره شعر پاسدار نسبت به دو دوره گذشته سیر صعودی داشته و گویای ظرفیت پاسداران در حوزه شعر است.

افزایش آمار شرکت‌کنندگان در کنگره شعر پاسدار

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی و تبلیغات سپاه فجر استان فارس، سردار سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب‌پرور در سومین کنگره شعر پاسدار که در شیراز برگزار شد، اظهار داشت: سپاه نیرویی عظیم و عمیق است که به مثابه یک تابلوی چند بعدی از هر منظر که به آن نگاه کنیم در اوج خودنمایی می‌کند.

وی گفت: سپاه در حوزه دفاع از انقلاب بسیار فعال و پویا است و هر جا صحبت از بصیرت بوده، پاسداران در میدان حاضر بوده‌اند.

سردار غیب‌پرور با تشکر از سردار آسودی برای برگزاری این کنگره در شیراز خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران در حوزه پاسداران اهل قلم و شعر ظرفیت عظیمی دارد.

فرمانده سپاه فجر فارس گفت: آمارها نشان می‌دهد که شرکت‌کنندگان در کنگره شعر پاسدار نسبت به دو دوره گذشته سیر صعودی داشته که گویای ظرفیت پاسداران در حوزه شعر است.

وی با بیان اینکه شعر باید در خدمت ارزش‌ها باشد، افزود: مقام معظم رهبری بارها اشاره کرده‌اند که باید در مناقب ائمه اطهار(ع) شعرهای گسترده‌ای سروده شود و شاعران با مطالعه هر قسمت از زیارت جامعه کبیره می‌توانند آن را به شعر تبدیل کنند.

وی با اشاره بیانات مقام معظم رهبری درباره توجه به شعر کودک تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری در حوزه شعر توجه به برخی مفاهیم مانند جنگ و انقلاب در شعر آیینی بوده که مورد غفلت واقع شده است.

فرمانده سپاه فجر فارس خاطرنشان کرد: این استان با داشتن 14 هزار و 600 شهید، ظرفیت گسترده‌ای برای کار فرهنگی دارد و ما باید بپذیریم که در انتقال مفاهیم دفاع مقدس کوتاهی کرده‌ایم.

غیب‌پرور گفت: زبان شعر الهام خداوندی است و من به چهره‌هایی مانند علیرضا قزوه که هنر خود را وقف آرمان و اعتقادشان کرده‌اند، افتخار می‌کنم.

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم تصریح کرد: باید از نعمت استعداد شاعری استفاده کنید و به‌طور قطع خدا از شما برای این نعمت سئوال خواهد کرد و لازم است تا جایی که می‌توانید از این ظرفیت‌ها بهره ببرید.

فرمانده سپاه فجر استان فارس با ذکر اینکه اینجا سومین حرم اهل بیت(ع) است از شاعران دعوت کرد تا در مدح حضرت احمد بن موسی(ع) شعری بسرایند و از خود اثری در مدح این امامزاده واجب‌التعظیم باقی بگذارند.

انتهای پیام/2448/ط/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول