اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان:

اقدامات عمرانی در بقاع متبرکه بدون طرح جامع به هدررفت سرمایه می‌انجامد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: اقدامات عمرانی در بقاع متبرکه فاقد طرح جامع، فعالیتی نسنجیده است و موجب هدر رفت سرمایه می‌شود.

اقدامات عمرانی در بقاع متبرکه بدون طرح جامع به هدررفت سرمایه می‌انجامد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله واحدی ظهر امروز در آیین معارفه رئیس هیئت امنای امامزاده علی بن جعفر (ع) سمنان اظهار داشت: یکی از اولویت‌های عمرانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان در بقاع متبرکه، تهیه طرح جامع بوده و با استفاده از ظرفیت‌های موجود در استان، این مهم به شدت در حال پی‌گیری است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با اشاره به اهتمام اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان به ساماندهی همه بقاع متبرکه سطح استان سمنان گفت: با توجه به جایگاه معنوی این اماکن نزد مردم، ضرورت دارد تا نسبت به ایجاد فضای کافی و مناسب در امامزادگان اقدام شود.

وی با تاکید بر اینکه صرف تهیه طرح جامع و کلنگ‌زنی یک بقعه نمی‌توان گفت وضع بقعه سامان یافته است، افزود: قبل از آغاز عملیات عمرانی در بقعه لازم است تا با برنامه‌ریزی دقیق و تامین اعتبار برای فاز‌های مختلف پروژه، سعی کنیم بر اساس برنامه زمان‌بندی تعیین شده عملیات عمرانی را پیش ببریم.

جذب خیران در راستای تکمیل عملیات عمرانی در بقاع متبرکه یکی از وظایف مهم هیئت امنای بقاع متبرکه بود که مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان به آن اشاره کرد.

واحدی اطلاع‌رسانی دقیق از برنامه‌های بقعه را یکی از اقدامات مؤثر در جذب زائران و خیران عنوان و تصریح کرد: معرفی بقاع متبرکه استان سمنان به زائران و مسافران در ایام مختلف سال از دیگر برنامه‌های اولویت‌دار در بقاع متبرکه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با تاکید بر لزوم توسعه صنعت گردشگری مذهبی در استان سمنا افزود: با توجه به ظرفیت‌های موجود در بقاع متبرکه استان، ضرورت دارد تا نسبت به هدایت مسافران به این اماکن مقدس اقدام شود تا علاوه بر استفاده زائران از فضای معنوی امامزادگان استان، ‌معرفی خوبی از استان سمنان به عمل آید.

در این مراسم، حجت‌الاسلام «حسین‌علی قدرتی» به عنوان رئیس هیئت امنای امامزاده علی بن جعفر (ع) سمنان معرفی شد.

انتهای پیام/‌2249/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول