اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سمنان تأکید کرد

توجه خاص به بقاع متبرکه در مسیر عبور زائران رضوی

استاندار سمنان بر لزوم توجه خاص به امامزادگان و بقاع متبرکه استان سمنان در مسیر عبور زائران رضوی در طول تعطیلات نوروزی تأکید کرد.

توجه خاص به بقاع متبرکه در مسیر عبور زائران رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، محمد وکیلی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به موقعیت ویژه استان سمنان که در مسیر زائران حرم رضوی و ثامن‏الحجج (ع) قرار گرفته است، باید در حوزه موقوفات و بقاع متبرکه بیشتر تلاش کرد تا این مراکز مهم دینی به مردم اقصی نقاط کشورمان به خوبی معرفی شوند.

وی تصریح کرد: سالانه میلیون‏ها زائر از راه‏ها و محورهای مواصلاتی این استان برای رسیدن به مشهد مقدس استفاده می‏کنند و این امر می‌طلبد تا در حوزه موقوفات و بقاع متبرکه‌ای که در این مسیر قرار دارند، کار بیشتری صورت گیرد.

استاندار سمنان با اشاره به در پیش بودن سال جدید اظهار داشت: در روزهای پایانی سال جاری و فرا رسیدن تعطیلات نوروزی، باید میزبان خوبی برای مسافران و زائران حرم امن رضوی باشیم.

وکیلی افزود: در طول تعطیلات نوروزی، زائران زیادی از راه‏های استان سمنان عبور می‏کنند و باید به صورت خاص به امامزادگان و بقاع متبرکه در مسیر عبور زائران توجه و از مردم کشورمان به خوبی استقبال شود.

استاندار سمنان افزود: امروز این آمادگی در استان سمنان وجود دارد که همه زیرساخت‏های مورد نیاز بقاع متبرکه و امامزادگان استان سمنان در راستای ساخت و تدارک زائرسرا برای میزبانی از زائران امام هشتم (ع) و مسافران دیگر نقاط کشور فراهم شود.

وکیلی بیان داشت: وقف کاری عام و خداپسندانه است و امروز باید فرهنگ وقف و توجه به موقوفات و بقاع متبرکه و امامزادگان بیشتر در جامعه نهادینه شود.

وی افزود: در شرایطی که شاهدیم در کشورهای مختلف جهان، صندوق‌های خیریه و کمک به دیگران در صورتی فعالیت می‌کنند که تنها به هم‌کیشان یا پیروان خاص خود خدمات ارائه دهند؛ اما موقوفات و فرهنگ وقف تاکید دارد که باید به همه آحاد جامعه و مردم خدمات رساند و این، اوج تفکر انسان‌دوستانه و کمک به دیگران محسوب می‌شود که در دین مبین اسلام تجلی پیدا کرده است.

استاندار سمنان اضافه کرد: شناساندن فرهنگ وقف مورد نظر اسلام به جهانیان یکی از تکالیف اساسی است که امروز باید بدان به خوبی توجه شود.

وکیلی ادامه داد: امروز اگر سازمان ملل متحد نیز به خوبی فرهنگ وقف را بشناسد، بدون شک با توجه به عمق حقوق بشر در نظام جمهوری اسلامی ایران اذعان خواهد کرد و این وظیفه ماست که این فرهنگ پویا و غنی را هر روز بیش از گذشته به جامعه خود و جهانیان بشناسانیم.

انتهای پیام/2249/ط30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول