اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مازندران:

دستور توقف قطع درختان شمال صادر شد

استاندار مازندران از صدور دستور توقف بهره‌برداری از جنگل‌های شمال توسط دولت خبر داد.

دستور توقف قطع درختان شمال صادر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان میاندرود، ربیع فلاح جلودار پیش از ظهر امروز در مراسم روز ملی درختکاری و گرامیداشت هفته منابع طبیعی در اردوگاه شهدای دانش‌آموزی بادله این شهرستان احترام به طبیعت و منابع خدادادی را از موارد مورد توجه ویژه ایرانیان از زمان‌های بسیار دور دانست.

استاندار مازندران با اشاره به تاکیدات دین مبین اسلام در مقوله صیانت از درختان و کاشت نهال افزود: باید تلاش کنیم تا جنگل‌های 60 میلیون ساله شمال همچنان ادامه حیات دهند.

وی با نامناسب دانستن فضای سبز و طبیعت نقاط شهری و روستایی مازندران با وجود شرایط طبیعی منطقه افزود: ما شهر بهار نارنج هستیم اما آیا همگام با این شعار حرکت می‌کنیم.

نماینده عالی دولت در مازندران با انتقاد از رشد کم فرهنگ طبیعت‌دوستی و حفظ منابع طبیعی در مقایسه با فرهنگ شهرها اظهار داشت: تمام روستاها و شهرهای مازندران باید سرسبز باشد.

فلاح با تاکید بر ضرورت تغییر نگاه همه نسبت به منابع طبیعی و جنگل‌ها، از صدور دستور توقف بهره‌برداری از جنگل‌های شمال توسط دولت خبر داد.

این مسئول اظهار داشت: براساس مصوبه دولت به جز درختان خشک و پیر هیچ درختی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و این مصوبه به منابع طبیعی مازندران ابلاغ شد.

استاندار مازندران با نامناسب دانستن سهم اقتصاد از طبیعت و گردشگری مازندران، بهبود وضعیت موجود را نیازمند برنامه دقیق دانست.

وی در پایان اصلی‌ترین برنامه موجود برای حفاظت از منابع طبیعی در مازندران را بسیج همه ادارات برای پاکسازی طبیعت استان در روزهای آینده و کاهش مشکلات پسماندها دانست.

انتهای پیام/86021/ر30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول