اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت آغاز هفته درختکاری صورت گرفت

توزیع 10 هزار اصله نهال در سراوان

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سراوان گفت: به مناسبت فرا رسیدن هفته منابع طبیعی برای ترویج برای ترویج سنت درختکاری 10 هزار اصله نهال در بین مردم شهرستان سراوان توزیع شد.

توزیع 10 هزار اصله نهال در سراوان

به گزارش خبرگزاری فارس از سراوان، هان‌محمد نصرتی پیش از ظهر امروز در مراسم درختکاری که در فرودگاه سراوان برگزار شد، اظهار داشت: توزیع بیش از 10 هزار اصله نهال در بین مردم را در این هفته داریم تا بتوانیم فضایی سبز در شهر داشته و به این سنت حسنه عمل کنیم که علاوه بر آحاد مردم، توزیع نهال در بین شهرداری‌های سراوان را در دستور کار داریم.

امام جمعه شهرستان سراوان نیز در این مراسم با توجه به اهمیت درختکاری در اسلام گفت: خداوند متعال سرنوشت بشر را به گونه‌ای رقم زده که در دامن طبیعت رشد کند و ببالد و به طور کامل به آن وابسته و نیازمند باشد.

حجت‌الاسلام غلامرضا دهقان اضافه کرد: متقابلاً طبیعت را نیز طوری آفرید که در خدمت انسان قرار گیرد، نیازهای وی را برآورد و آرامش، لذّت و شادی را برایش به ارمغان آورد.

وی ابراز داشت: از نظر قرآن کریم، انسان آنچنان عظمتی دارد که تمام موجودات به فرمان خداوند، مسخّر او گشته‌اند، این مسئله، شخصیت و عظمت واقعی انسان را در منظر اسلام روشن می-سازد و به او عظمتی می‌بخشد که درخور مقام «خلیفة اللهی» است.

امام جمعه سراوان خاطرنشان کرد: خورشید و ماه، باد و باران، کوه و درّه، گیاه و درخت و سبزه زار همه و همه، مواهب خدادادی است که در تسخیر گل سرسبد هستی و خلیفه خدا بر روی زمین قرار گرفته و همه سرگشته و فرمانبردار انسان‌اند، تا وی از آنها در راستای بقا و حیات دنیوی خویش بهره گیرد.

این مسئول گفت: در این میان پاره ای از اجزای شکوهمند طبیعت، همچون «درختان و گیاهان» نقش حیاتی در زندگی انسان و سایر موجودات زنده دارند.

وی اضافه کرد: اصولاً درختان، هر یک به تنهایی آیتی هستند که قدرت و توانایی خداوند را در برابر چشم هر بیننده‌ای به نمایش می‌گذارند و هر بخش از این آفرینش عجیب و زیبای خداوند، دفتری عظیم از معرفت خداوند بزرگ است.

فرماندار سراوان نیز در این مراسم به ارزش زیست محیطی درختان اشاره کرد و بیان داشت: جنگل‌ها و درختان به عنوان یکی از مهم‌ترین سامانه‌های حیات بخش بشر، جایگاه انکارناپذیری در تأمین رفاه، آسایش و سعادتمندی جوامع بشری دارند.

محمدشریف خالقی گفت: وجود ارزش‎های متعدّد و متنوّع اقتصادی و زیست - محیطی تکیه گاه مطمئن و استواری برای تداوم و ارتقای زیست موجودات زنده، به ویژه انسان و متضمن شکوفایی حیات جوامع بشری و توسعه پایدار است.

این مسئول عنوان کرد: همه ساله سطوح بسیار زیادی از جنگل‎های دنیا بر اثر عوامل متعدّد از جمله بهره‎برداری غیر اصولی و مفرط نابود می‌شود.

خالقی در پایان متذکر شد: بر همین اساس، در آموزه‎های اسلامی، جنگل و درخت از اهمیت ویژه و جایگاهی ارجمند دارد و در منابع روایی دین مقدس اسلام، به امر درختکاری اهمیّت بسیاری داده  و پاداش فراوانی برای آن نقل شده است و همه مردم با آن تشویق شده‌اند.

انتهای پیام/75004/ن30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول