اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد همدان مطرح کرد

مسجد عامل وحدت‌آفرین در جامعه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه مسجد سنگری شکست‌ناپذیر است گفت: مسجد، محلی برای تعلیم، تربیت، آموزش و عامل وحدت‌آفرین بین مسلمین است.

مسجد عامل وحدت‌آفرین در جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، خسرو بیات پیش از ظهر امروز در همایش بچه‌های مسجد که با حضور اعضاء کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان، اظهار داشت: مسجد، از نخستین نهادهایی است که در صدر اسلام و به هنگام هجرت رسول اکرم(ص) از مکه به مدینه شکل گرفت و نبی‌ اسلام(ص)، مسجد را پایگاه اصلی همه فعالیت‌های مسلمانان قرار داد.

وی مسجد را محلی برای تعلیم، تربیت، آموزش و عامل وحدت‌آفرین بین مسلمین عنوان کرد و افزود: ما با داشتن قرآن، نهج‌البلاغه و ولایت از فرهنگ بسیار غنی و پرباری برخوردار هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با تأکید بر نقش محوری کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در خنثی‌سازی دسیسه‌های دشمن خاطرنشان کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری یک ترکیب خالص ایجاد کرده‌اند و اعضا این کانون‌ها با تمام علاقه در راستای دفاع از آرمان‌های نظام اسلامی تلاش می‌کنند.

این مسئول با بیان اینکه بنیانگذار جمهوری اسلامی نیز تأکید ویژه‌ای بر نقش مساجد در جامعه اسلامی داشتند، تصریح کرد: امام راحل به منظور روشن ساختن ترفندها و حیله‌های دشمنان و تبیین نقش محوری مساجد در خنثی‌سازی دسیسه‌های آنان، سخنرانی‌های بسیاری در باب اهمیت مسجد داشتند.

مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد همدان نیز در این همایش گفت: بیش از 475 کانون در استان همدان در راستای هدایت، نظارت و حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و هنری فعالیت می‌کنند.

هادی فیض‌منش با بیان اینکه بیش از 70 هزار نفر در این کانون‌ها عضو هستند، متذکر شد: سیاست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در سال‌ جاری بر مبنای افزایش تعداد کانون‌ها بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در سال 92 بیش از 2 میلیارد ریال اعتبار مالی و تجهیزات به کانون‌های فرهنگی و هنری استان تخصیص یافت.

انتهای پیام/89031/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول